I en kommentar i texten växer nyheten plötsligt och blir något större; en kategoriöverskridande trend.
För alla intresserade av retail och den nya tidens handelsplatser är det läge för en studieresa hit.
Att lyfta fram människan som ska använda all teknik som det surras om just nu känns mycket sympatiskt. Och klokt.
Ica har kartlagt hur den lyckade kundrelationen ser ut i framtiden. Här är resultatet.
Ica visualiserar den framtida fysiska matbutiken. Här är tio trender som påverkar dagligvaruhandeln – och Icas modeller för framtidens butik.
Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.
Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Eventet 2022 & Beyond fokuserade på framtidens retail och köpcentrum. Bland talarna fanns Ikea, Cake, Portland Design och Chiquelle. Här är insikterna.
Traditionell retail är inte längre tillräckligt. Här är fyra viktiga hörnstenar i framtidens köpcentrum och destinationer.
Ett nytt initiativ ska utforska morgondagens shopping. I det första projektet riktar man fokus på framtidens brevlåda.