Ikea lanserar e-tjänst för presentlistor

Ikea lanserar e-tjänst för presentlistor

Kunderna har efterfrågat tjänsten i flera års tid. "Vi är glada att vi kan bidra till människors speciella händelser i livet", säger den ansvariga projektledaren.

​Myrorna upcyclar sin främsta butik

​Myrorna upcyclar sin främsta butik

Myrornas bäst säljande butik, med Ace Wilder och Elsa Billgren bland kunderna, står inför en stor förändring. "Man kan säga att vi upcyclar vår butik det kommande året".

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.

Årstiderna öppnar i Örebro

Årstiderna öppnar i Örebro

Nu kommer de ekologiska matkassarna till Örebro. Årstiderna levererar ekologiska matkassar med recept, men även frukt- och grönsakslådor och övriga ekologiska råvaror.

Chobani lämnar Manhattan för nya samarbeten

Chobani lämnar Manhattan för nya samarbeten

När Chobani öppnade i SoHo i New York blev det en omedelbar succé. Nu lämnar man för första gången Manhattan för nya samarbeten.

Returlådor minskade utsläpp med 28 700 ton

Returlådor minskade utsläpp med 28 700 ton

Hälften av Sveriges färskvaruleveranser till dagligvaruhandeln sker med Svenska Retursystems returlådor. "Vi måste agera kraftfullt nu om vi ska nå klimatmålen", säger VD Anna Elgh.

Ikea är detaljhandelns tydligaste varumärke

Ikea är detaljhandelns tydligaste varumärke


Lotta Lundgren i filmsamarbete med Coop

Lotta Lundgren i filmsamarbete med Coop


K25 kartlägger sina besöksflöden

K25 kartlägger sina besöksflöden

K25 och Bumbee Labs inleder ett samarbete kring besöksmätningar baserade på kundernas mobilsignaler. Resultaten ska ge en bild av bland annat rörelsemönster och konverteringsgrad.

Här är upplevelserna kunden vill ha

Här är upplevelserna kunden vill ha

Upplevelser ska rädda de fysiska butikerna, det verkar råda konsensus kring detta inom detaljhandeln. Men vad vill kunden egentligen ha? Det har kartlagts i en ny undersökning.