Victoria’s Secret öppnar i Gallerian

  LÄSTID: 2 MINUTER

Victoria’s Secret har valt att etablera sin första skandinaviska flaggskeppsbutik i Gallerian i Stockholm.

Victoria’s Secret har funnits på den svenska marknaden sedan 2013 men enbart med det mindre konceptet ”Beauty & Accessories”.

Sortimentet innehåller sport

Det nya flaggskeppet kommer erbjuda fullt sortiment och blir den första av sitt slag i Norden. Butiken kommer innehålla underkläder och sovplagg samt sälja alla Victoria’s Secrets mest kända varumärken.

Men sortimentet kommer även omfatta dofter och sportkollektionerna Victoria Sport och Victoria’s Secret Pink.

Henriette Johansson marknadsområdeschef på AMF Fastigheter.

– Det känns fantastiskt roligt att välkomna Victoria’s Secret till Gallerian. Deras feminina touch på underkläder, accessoarer och skönhetsprodukter hjälper oss att befästa Gallerian som Stockholms mest intressanta och dynamiska handelsplats, säger Henriette Johansson marknadsområdeschef på AMF Fastigheter.

Carlos Radulovitch.

Perfect match

Etableringen sker i samarbete med den internationella retailaktören Amarla Retail SA.

– Victoria’s Secret är ett ikoniskt varumärke och Gallerian är en ikonisk plats i hjärtat av Stockholm. En ”perfect match”, säger Carlos Radulovitch, VD, på Amarla Retai

Öppnar till hösten

Butiken i Gallerian omfattar 900 kvadratmeter i två plan och är den första strategiska cityetableringen och flaggskeppet i Skandinavien. JLL Tenant Representation har agerat rådgivare åt Victoria’s Secret.

Den öppnar under hösten 2019.


Gallerian 13


Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Ny teknik 502 Pro 4543 Kundupplevelser 326 Nyheter 3745
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Visual Merchandising 169 Ny teknik 502 Pro 4543 Detaljhandel 120
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Design 325 Nya butiker 1196 Kundupplevelser 326 Pro 4543
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  Detaljhandel 120 Nyheter 3745 E-handel 942
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Mode 388 Nyheter 3745 Detaljhandel 120 Cityhandel 280
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Nyheter 3745 Karriär 318
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Ny butik i Empire State Building

Ny butik i Empire State Building

  Internationellt 1332 Pro 4543 Destinationer 153 Nya butiker 1196
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flexibilitet viktigare än snabbhet

Flexibilitet viktigare än snabbhet

  Konsumentbeteende 319 Detaljhandel 120 Undersökningar 427 Logistik 134
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

City Gross underlättar flexande

City Gross underlättar flexande

  Detaljhandel 120 Konsumentbeteende 319 Produktutveckling 304 Pro 4543
Allt fler väljer bort kött helt eller delvis. Det är bakgrunden till att City Gross nu gör en satsning som ska underlätta för flexitarianer. "Vi ska bli det självklara valet". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Nyheter 3745 Mode 388 Hållbarhet 228 Retailtrender 59
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Ny HR-direktör på Avensia

Ny HR-direktör på Avensia

  Karriär 318 Nyheter 3745 E-handel 942 Personer 328
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.
Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

  Nyheter 3745 Varumärken 269 Pro 4543 Hållbarhet 228
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Nyheter 3745 Design 325 Butikskoncept 818 Visual Merchandising 169
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny marknadschef på LloydsApotek

Ny marknadschef på LloydsApotek

  Personer 328 Nyheter 3745 Karriär 318
Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.
Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

  Internationellt 1332 Pro 4543 E-handel 942 Nyheter 3745
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Vigårda öppnar mötesplats i Västerås

Vigårda öppnar mötesplats i Västerås

  Personer 328 Nyheter 3745 Köpcentrum 667 Cityhandel 280
Nu fortsätter Vigårda sin expansion och öppnar en restaurang med bar i centrala Västerås.
KappAhl lanserar nytt koncept

KappAhl lanserar nytt koncept

  Butikskoncept 818 Detaljhandel 120 Nya butiker 1196 Mode 388
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Franskt mode till Bibliotekstan

Franskt mode till Bibliotekstan

  Nyheter 3745 Nya butiker 1196 Mode 388 Cityhandel 280
Det franska modevarumärket Maje öppnar i maj sin första fristående konceptbutik i Skandinavien.
Offensiv strategi för McDonald’s

Offensiv strategi för McDonald’s

  Nyheter 3745 Pro 4543 Nya butiker 1196
Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger. Här öppnar man i år.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fler produkter och tjänster från Brandless

Fler produkter och tjänster från Brandless

  Pro 4543 E-handel 942 Internationellt 1332 Hållbarhet 228
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!