Nytt McDonald’s minskar matsvinn

Nytt McDonald’s minskar matsvinn

I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.

Unika upplevelser med videoverk

Unika upplevelser med videoverk

Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.

Ett Åhléns i förändring fyller 120 år

Ett Åhléns i förändring fyller 120 år

Åhléns fyller år och firar med medarbetare och kunder. Allt började med en tavla på kungafamiljen – 120 år senare är verksamheten fortfarande i förändring.

Ny marknadschef på Rapunzel of Sweden

Ny marknadschef på Rapunzel of Sweden

Den 23 september tillträdde Tove Virding som marknads- kommunikationschef på Rapunzel of Sweden. Tove har också tagit plats i ledningsgruppen.

Nordisk handel förlorar miljarder på långa köer

Nordisk handel förlorar miljarder på långa köer

En ny rapport visar att friktion under köpupplevelsen fortsätter att skena. Totalt rör det sig om en möjlighet för detaljhandeln att hämta hem 221,1 miljarder kronor i Norden.

Ny General Manager på Columbia Road

Ny General Manager på Columbia Road

Digitala tillväxtbyrån Columbia Road fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking. Nu rekryterar man en ny General Manager.

Lidl rekryterar fastighetsutvecklare

Lidl rekryterar fastighetsutvecklare

Lidls expansion i Sverige fortsätter i hög takt med nya butiker, lager och huvudkontor. Nu förstärks fastighetskontoret i Malmö med en ny fastighetsutvecklare.

Grannleverans socialt, bekvämt och hållbart

Grannleverans socialt, bekvämt och hållbart

Zalando meddelar att pilottestet med paketutlämning via grannar mottagits positivt. De största drivkrafterna är bekvämlighet och hållbarhetsaspekten.

Cushman & Wakefield rekryterar trendspanare

Cushman & Wakefield rekryterar trendspanare

Cushman & Wakefield rekryterar Head of What's Next med ansvar för Research & Insight. Detta inom ramen för framtidens fastighetsfrågor.

Offensivt multibrandkoncept till Sverige

Offensivt multibrandkoncept till Sverige

Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.