I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.
Köpcentrumet är mer än en plats för handel. Därför väljer man nu att installera ett unikt videoverk som ska ge besökaren en känsla av att vara här och nu.
Åhléns fyller år och firar med medarbetare och kunder. Allt började med en tavla på kungafamiljen – 120 år senare är verksamheten fortfarande i förändring.
Den 23 september tillträdde Tove Virding som marknads- kommunikationschef på Rapunzel of Sweden. Tove har också tagit plats i ledningsgruppen.
En ny rapport visar att friktion under köpupplevelsen fortsätter att skena. Totalt rör det sig om en möjlighet för detaljhandeln att hämta hem 221,1 miljarder kronor i Norden.
Digitala tillväxtbyrån Columbia Road fokuserar på e-handel, marknadsföringsteknologi och growth hacking. Nu rekryterar man en ny General Manager.
Lidls expansion i Sverige fortsätter i hög takt med nya butiker, lager och huvudkontor. Nu förstärks fastighetskontoret i Malmö med en ny fastighetsutvecklare.
Zalando meddelar att pilottestet med paketutlämning via grannar mottagits positivt. De största drivkrafterna är bekvämlighet och hållbarhetsaspekten.
Cushman & Wakefield rekryterar Head of What's Next med ansvar för Research & Insight. Detta inom ramen för framtidens fastighetsfrågor.
Multibrandkedjan är nu redo att öppna sin första butik i Sverige. I september slår dörrarna upp och detta blir då kedjans fjärde nyetablering under 2019.