Flaggskepp ska tillgodose nya kundbehov

Flaggskepp ska tillgodose nya kundbehov

Circle K inleder en storsatsning för att möta förändrade behov och köpmönster. Men gör det med en ny typ av flaggskepp med ”extra allt”.

Samtalsbänk för medmänskliga samtal

Samtalsbänk för medmänskliga samtal

Sedan en tid tillbaka erbjuder köpcentrumet möjlighet till medmänskliga samtal en gång i veckan.

Subway skapar framtidens laddstation

Subway skapar framtidens laddstation

Snabbmatskedjan Subway vill överträffa sina gästers förväntningar med nytt koncept.

Mall of the Metaverse ny digital destination

Mall of the Metaverse ny digital destination

Mall of the Metaverse är en fullskalig satsning från köpcentrumaktören. Här ska man erbjuda retail och underhållning.

Berikande innehåll hetare än någonsin

Berikande innehåll hetare än någonsin

En ny studie visar att innehållsrika, personliga upplevelser aldrig varit viktigare. Läs mer om vad de som lyckas bäst har gemensamt.

Ikea experimenterar med edutainment

Ikea experimenterar med edutainment

Augmented reality som en del av shoppingupplevelsen. AR utgör grunden i ett nytt experiment på Ikeas varuhus.

Coop flyttar på Scan & Pay

Coop flyttar på Scan & Pay

Coops tjänst för att betala med mobilen, Scan & Pay, får ett nytt hem. I nuläget används den i mer än 530 Coop-butiker i hela landet.

Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor

Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor

Nu inleder 17 svenska stadskärnor en gemensam satsning på utvecklad service och bättre bemötande.

H&M:s butik blir experimentell studio

H&M:s butik blir experimentell studio

Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.