Gordon rekryterar till två kundnära roller

Jenny Sandström och Martin Modin har rekryterats av Gordon.

Gordon förstärker sitt kundarbete genom två rekryteringar. Martin Modin och Jenny Sandström har anställts i kundnära roller med fokus på logistiklösningar för läkemedel och temperaturkontrollerade leveranser.

Bolaget når i dag över 19 miljoner nordiska kunder och befinner sig i fortsatt expansion. Rekryteringarna ska bidra till ett mer långsiktigt och värdeskapande samarbete med kunder inom bland annat apoteks- och läkemedelssektorn.

– För Gordon har ett starkt kundfokus alltid varit en självklar del av hur vi bygger bolaget. Därför är jag glad att välkomna Jenny och Martin till teamet, säger Ali Ghoce, vd på Gordon.

Erfarenhet från customer success

Martin Modin kommer senast från Teamtailor, där han arbetade som Customer Success Manager. I sin nya roll ser han kundrelationen som ett strategiskt samarbete snarare än en ren leveransfråga.

– För mig handlar Customer Success om att förstå kundens mål och vardag på djupet och se till att våra lösningar hjälper dem att lyckas över tid, säger Martin Modin.

Fokus på precision och regelverk

Jenny Sandström kommer närmast från Estrid, där hon arbetade som Supply Chain Operations Specialist. Hon har erfarenhet av att utveckla skalbara logistiklösningar i verksamheter med höga krav på precision.

– Inom pharmacysegmentet handlar precision om mer än effektivitet. Det rör människors hälsa och trygghet, säger Jenny Sandström.

Hon pekar på att apoteks- och läkemedelssektorn präglas av förändrade kundbeteenden och nya regulatoriska krav, där transportpartners behöver arbeta nära kunderna för att möta utvecklingen.