De kan vinna Retail Awards 2025

Retail Awards arrangeras på Berns i Stockholm (Foto Svensk Handel).

Den 1 oktober arrangeras Retail Awards 2025, då företag och personer som bidragit till att utveckla handeln i Sverige hyllas. Nu är årets finalister klara i åtta kategorier där allt från entreprenörskap och digitalisering till hållbarhet och ledarskap lyfts fram.

Retail Awards är instiftat av Svensk Handel och vinnarna utses av en jury med bred erfarenhet från olika delar av branschen.

– Retail Awards är en möjlighet att synliggöra det bästa inom den svenska handeln. Från skickliga och nytänkande entreprenörer och ledare, till spännande digitala satsningar och ett intensifierat hållbarhetsarbete. Årets finalister visar på den bredd, kreativitet och innovationskraft som finns inom Handelslandet Sverige, säger Sofia Larsen, VD på Svensk Handel.


Årets finalister

Årets butik
Japanese Knife Company
Cow Parfymeri
Vellingeblomman

Årets butikssäljare
Beatrice Ander – Kronans Apotek, Kumla
Morin Åhrberg – Hemtex, Kungens Kurva
Daiana Marec – Samsonite, Södra Vägen

Årets digitala satsning
BGA
Essnce
Teknikmagasinet

Årets hållbarhetssatsning
Polarn O. Pyret
Beleco
Inrego

Årets ledare
Kristofer Tonström – Clas Ohlson
Ann Carlsson – Systembolaget
Claes Seldeby – Ahlsell

Årets logistiklösning
Dagab
Elgiganten
Nelly.com

Årets köpupplevelse
Apotek Hjärtat
Elon
Ka-Yo

Årets tillväxtbolag
Ninepine
Toteme
Mockbergs


Om Retail Awards. Retail Awards instiftades, i sin nuvarande form, av Svensk Handel 2008. Under en gala på Berns i Stockholm hyllas handelns företag och medarbetare. Syftet är att lyfta fram satsningar och personer som bidrar till att utveckla den svenska handeln.