Modekedjan inreder med industriavfall

Modekedjan inreder med industriavfall

Nu öppnar kedjan sin tredje flaggskeppsbutik. I ett samarbete med en designstudio har man skapat ett butikskoncept baserat på upcycling.

Fokus på mat i Mujis största flaggskepp

Fokus på mat i Mujis största flaggskepp

RETAIL. Muji öppnade nyligen en butik i Stockholm. Nu har man invigt sitt nya – hittills största – flaggskepp där man valt att fokusera på mat och trä.

Chimi Eyewear öppnar flaggskepp

Chimi Eyewear öppnar flaggskepp

Under våren 2020 öppnar Chimi Eyewear en ny flaggskeppsbutik i Hufvudstadens fastighet på Kungsgatan i centrala Stockholm.

Här är butiken ett iskallt äventyr

Här är butiken ett iskallt äventyr

Butiken utan varor erbjuder stora upplevelser. Väl inne promenerar kunden genom glaciären där ljud av is som spricker hörs. Det är 12 grader kallt.

Nya upplevelser i framtidens supermarket

Nya upplevelser i framtidens supermarket

Tyngre erbjudanden via samarbeten. Den nya tidens kundupplevelser testas nu i ett pilotprojekt.

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.

Instagram öppnar butik

Instagram öppnar butik

Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.

World of Toys öppnar drömbutik

World of Toys öppnar drömbutik

Tror på att kunderna behöver inspiration och upplevelser när de shoppar. ”Man kan inte provkrama en nallebjörn hos en e-handlare”, säger Ylva Bengtsson.

Adidas nya fygitala flaggskepp

Adidas nya fygitala flaggskepp

Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.

Snabb lunchshopping utan kassor

Snabb lunchshopping utan kassor

Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.