Snabbväxande modekedja till Göteborg och Hemmakväll återvänder efter två år. Det är några av inslagen i veckans etableringsnyheter.
Världens största smörgåskedja etablerar sig i köpcentrum och Åhléns förlänger kontrakt för läget man funnits i sedan 1941.
Två svenska varumärken till shoppingdistrikt, ett samarbete för längre produktlivslängd och flytt av apotek. Det är några av veckans nyheter om etableringar.
Utökat erbjudande på flygplatser, comeback för Åhléns och premiär för Deck Shuffle. Det är några av veckans nyheter om etableringar.
Ett spännande kvarter i vasst cityläge, ett gamingcenter i stenstan och varuhuskedjor som växer. Här är veckans nyheter om etableringar.
Grundidén: låga priser tack vare en ny teknik och ett nytt arbetssätt. Nu öppnar varumärket ytterligare en butik.
Mister Spex benämner sig som en ”digitalt driven omnichannel-optiker”. Varumärket utökar nu sitt fysiska butiksnätverk.
Synoptik öppnar butik nummer 145. VD Roland Olsson menar att mötet med kunden är navet i företagets erbjudande.
Undersökningarna görs av datoriserade system. Kunden får ett flöde i mobilen med ett stort urval bågar.
Ett svenskt varumärke öppnar under våren en ny flaggskeppsbutik i Bibliotekstan. Här vill man erbjuda kunden variation anpassat till humör och tillfälle.