Kulturer formar beteenden. En ny rapport visar att fem identiteter påverkar köpbeteenden och förväntningar.
Stora förvärv, uppdaterade koncept och generativ AI driver e-trafik i rekordfart. Här är några av de senaste internationella nyheterna i kortformat.
Viljan att prova nytt – och inte minst förmågan att skrota det som inte fungerar – gör att de i min bok är där uppe med de allra största och mest innovativa.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
”En konsument som har ont om tid, går nya vägar och vill få medlen att räcka”. Detta är veckans måsteläsning.
Ny rapport visar de tyngsta anledningarna till att konsumenterna väljer självutcheckning.
Gen Z klassas som TikTok-generationen – men en annan ålderskategori är mer utpräglade shoppare på sociala medier. Det visar en ny undersökning.
Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.