En internationell satsning visar hur Urban Outfitters anpassar sina butiker till Generation Z:s köpbeteende.
En internationell studie visar hur Generation Z och Alfa omformar modehandeln genom nya beteenden, digital påverkan och en ny syn på lojalitet.
När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Kulturer formar beteenden. En ny rapport visar att fem identiteter påverkar köpbeteenden och förväntningar.
Stora förvärv, uppdaterade koncept och generativ AI driver e-trafik i rekordfart. Här är några av de senaste internationella nyheterna i kortformat.
Viljan att prova nytt – och inte minst förmågan att skrota det som inte fungerar – gör att de i min bok är där uppe med de allra största och mest innovativa.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
”En konsument som har ont om tid, går nya vägar och vill få medlen att räcka”. Detta är veckans måsteläsning.