Så skapar du framgångsrika butiksupplevelser

Så skapar du framgångsrika butiksupplevelser

Framtidens vinnare skapar butiksupplevelser som får kunderna att komma tillbaka gång på gång. Så här skapar du dem med fem grundläggande beståndsdelar.

En bokhandel att vila sin själ i

En bokhandel att vila sin själ i

Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.

En livsstilsanläggning för millennials

En livsstilsanläggning för millennials

I slutet av maj öppnar den första Jo&Joe-anläggningen. Tillsammans med surfvarumärkena Quiksilver och Roxy ska man erbjuda en helt ny upplevelse för Millennials.

Nordisk Film öppnar två nya biografer

Nordisk Film öppnar två nya biografer

En nya aktör gör nu entré på den svenska marknaden. Två nya biografer ska byggas i anslutning till regionalt starka handelsplatser.

Nya kundinsikter via Facebook Live

Nya kundinsikter via Facebook Live

Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.

Miljonbelopp till forskning om kundupplevelser

Miljonbelopp till forskning om kundupplevelser


Lokala favoriter i soundtrack på SKHLM

Lokala favoriter i soundtrack på SKHLM

Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

Den nya handeln gör entré på bred front. Med hjälp av digital teknik ute i butiken gör kedjan nu ett djupare sortiment tillgängligt. Samtidigt pågår tester för att kunna skippa traditionella kassor helt.

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.

Mindre som drönare, mer som en concierge

Mindre som drönare, mer som en concierge

Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.