NK lanserar personal shopping för män

NK lanserar personal shopping för män

NK fortsätter att satsa på tjänster. Efter att ha infört personal shopping, bröllopsservice, personal shopping home och style academy presenteras nu ytterligare en service: NK personal shopping man.

Därför vill kunderna besöka fysiska butiker

Därför vill kunderna besöka fysiska butiker

Trots e-handelns framfart gillar konsumenterna fortfarande att handla i fysiska butiker Det visar en ny undersökning som sätter fingret på vad som lockar kunderna allra mest.

Social commerce vägen framåt för Aldo

Social commerce vägen framåt för Aldo

Sociala medier har en central roll när skovarumärket Aldo uppdaterar sin digitala strategi. Bland åtgärderna ingår även att koppla upp personalen i butik.

Zalando testar returer on demand

Zalando testar returer on demand


Turnérar för bättre passform

Turnérar för bättre passform

Fyra av fem svenska män anser att passform är viktigast för att en kostym ska vara snygg. Samtidigt är deras kunskap om storlek och passform bristande. Detta vill modekedjan nu ändra på.

Nya musikupplevelser i butik

Nya musikupplevelser i butik


Konsumenten positiv till AI-personalisering

Konsumenten positiv till AI-personalisering

En ny undersökning visar att tre av fyra svenska konsumenter är positivt inställda till budskap och tips som genererats artificiell intelligens (AI). Mest positiva är inte helt oväntat millennials.

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

Dr. Martens fans trivs i nytt flaggskepp

En bar för personalisering av produkter, konserter och events, digitala VR-turer. Dr. Martens nya flaggskepp är mer än bara en butik, det är en upplevelsebaserad mötesplats för varumärkets fans.

Fokus på lokalt och genuint i brandstation

Fokus på lokalt och genuint i brandstation

Harrys satsar på det lokala. Restaureringen av den gamla brandstationen är i gång och beräknas stå klar under hösten, fokus ligger främst på att bevara det genuina.

Matkedjan testar röststyrd assistent

Matkedjan testar röststyrd assistent

Dagligvarukedjan testar nu en digital röststyrd assistent som automatiskt lägger till produkter i en inköpslista. Med ett klick kan sedan hela listan adderas i nätbutikens varukorg.