Varannan kund väljer självbetjäning. Tanken är att de nya kassorna ska komplettera och avlasta ordinarie kassor.
McDonald's Sverige lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för gäster att beställa och betala genom kedjans app.
Köpcentrumet Gallerian i Stockholm har tilldelats guld i kategorin Best Use of Audio Brand.
Gents ansluter sig till de företag som nu testar försäljning via en virtuell 360°-butik.
Zalandos satsning presenteras i en virtuell miljö där varumärken, influerare och produkter mixas.
Från och med i dag kommer nattluckan på Circle K vara öppen även på dagtid.
Ett nytt initiativ ska utforska morgondagens shopping. I det första projektet riktar man fokus på framtidens brevlåda.
Kedjan har adderat mer än 31 000 ”lugna” och bokningsbara shoppingsessioner.
Bauhaus erbjuder sina kunder ett både hälsosammare och miljövänligare alternativ för hemtransport.
Skapar en mix av fysiska butiker och fulfillment centers för onlineverksamheten. Här är de konkreta lösningarna man testar.