En av världens största aktörer inom bubble tea vill fördubbla sin butiksnärvaro i Europa.
Varumärket vill hylla produktens vardagsroll och lyfta köpcentrumets comeback som kreativt nav.
Kedjan lyfter vinsten med nytt fokus på varumärket, butik nummer 12 000 har öppnat och kroppskameror hamnar i fokus.
Snabbhet, nya förväntningar och förändrade köpmönster omformar handeln globalt. Här är Omvärldskollen.
En ny undersökning visar på en stark tillväxt för second hand i allt från möbler till småelektronik. En specifik ålderskategori driver på utvecklingen.
Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.
En ny ranking lyfter fram köpcentrum i USA som sticker ut med upplevelser, shopping och arkitektur. Här är årets måstedestinationer.
Ett nytt pop up-format testas nu. Med fokus på upplevelse, inspiration och direktkontakt med resenären vill man förnya flygplatsshoppingen.
Modevarumärket öppnar nytt flaggskepp med fokus på lokal design, streetkultur och kreativa samarbeten. Läs mer om hur konceptet knyts till platsen.
Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.