Futuristiskt 10 Corso Como i New York

  LÄSTID: 1 MINUT

Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.

Grundaren Carla Sozzani har sin vana trogen arbetat fram en rad designsamarbeten för att skapa unika produkter och upplevelser i butiken. Inredningen är en upplevelse i sig, taket pryds av hundratals lampor och tillsammans med exponeringsborden sätter de en futuristisk ton i lokalen.

Foto 10 Corso Como.


Läs även: Här öppnar 10 Corso Como ny butik


 

Visa det här inlägget på Instagram

 

Anna Wintour and Carla Sozzani at today’s launch preview of #10corsocomonyc 📷 @scottruddevents

Ett inlägg delat av 10 Corso Como New York (@10corsocomo.newyork)


10 Corso Como 3


Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

  Kundupplevelser 340 Pro 4599 Nya butiker 1220 Destinationer 158
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

  Internationellt 1352 Detaljhandel 161 Pro 4599 Nya butiker 1220
I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ikeas nya destination på Manhattan

Ikeas nya destination på Manhattan

  Cityhandel 284 Detaljhandel 161 Pro 4599 Internationellt 1352
Ikea öppnar den 15 april sin första butik med cityläge i USA. Ambitionen är att bli en bekväm destination för heminredning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

  Visual Merchandising 176 Omnichannel 334 Butikskoncept 839 Design 333
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Butik skapas av köpcentrumets besökare

Butik skapas av köpcentrumets besökare

  Nya butiker 1220 Nyheter 3796 Pro 4599 Köpcentrum 683
En ny butik vars innehåll helt bestämts av besökarna. Det blir verklighet i vår när man som första köpcentrum låter besökarna rösta fram ett helt nytt butikskoncept.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

30 000 butiker senare …

30 000 butiker senare …

  Nyheter 3796 Internationellt 1352 Varumärken 272 Detaljhandel 161
Det är 30 000 butiker och 48 år mellan de två bilderna. Under gårdagen öppnade Starbucks sin butik (jo, de kallar det butiker) nummer 30 000 i Shenzhen i Kina. 
Här är New Yorks nya måstedestination

Här är New Yorks nya måstedestination

  Destinationer 158 Pro 4599 Köpcentrum 683 Internationellt 1352
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

KungSängen öppnar i Sickla

KungSängen öppnar i Sickla

  Nyheter 3796 Nya butiker 1220 Pro 4599 Butikskoncept 839
Sängtillverkaren KungSängen befinner sig i en utvecklingsfas och öppnar ny butik i Sickla. Konceptet innehåller ett affärssystem med integrerad kassalösning för butiker och webbshop.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

  Detaljhandel 161 Nyheter 3796 Pro 4599 E-handel 961
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

  Nyheter 3796 Internationellt 1352 Detaljhandel 161 Pro 4599
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

  Butikskoncept 839 Visual Merchandising 176 Pro 4599 Mode 396
Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

  Nya butiker 1220 Handelsplatser 151 Nyheter 3796 Pro 4599
Efter en lång tids letande har Mio hittat ett butiksläge i Luleå. I samband med Toys R Us stängning öppnades möjligheten för Mio att etablera sig i Storhedens handelsområde i Luleå.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

  Köpcentrum 683 Pro 4599 Retailtrender 60 Nyheter 3796
I samarbete med Atrium Ljungberg presenteras den första centrumplacerade Jobboxen. I boxen, som liknar en fotoautomat, finns det en inbyggd Ipad där besökaren kan söka jobb via en videointervju.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Whole Foods tyngsta skönhetstrender

Whole Foods tyngsta skönhetstrender

  Internationellt 1352 Pro 4599 Detaljhandel 161 Trender 457
Whole Foods Market brukar dela med sig av sina spaningar kring tender inom mat och livsmedel. För första gången har man nu listat de fem tyngsta trenderna inom skönhet och wellness.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

  Nya butiker 1220 Butikskoncept 839 Pop up 154 Pro 4599
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum expanderar

Nytt containercentrum expanderar

  Handelsplatser 151 Design 333 Internationellt 1352 Köpcentrum 683
Konceptet ska fungera som en inkubator för lokala handlare och restauratörer. Nu öppnar man det andra centrumet, även detta är byggt av anpassade fraktcontainrar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

  Köpcentrum 683 Nyheter 3796 Nya butiker 1220 Pro 4599
Olav Thon Gruppen satsar på ett nytt eventcenter i Mirum Galleria i Norrköping. På 4 000 kvadratmeter ska man erbjuda ett brett utbud av nöjen och aktiviteter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Skobutik + nagelbar = sant

Skobutik + nagelbar = sant

  Kundupplevelser 340 Pro 4599 Butikskoncept 839 Nya butiker 1220
Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

Banbrytande AI-rekrytering av Levi’s

  Personer 348 Ny teknik 508 Trender 457 Internationellt 1352
Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Starbucks senaste flaggskepp

Se Starbucks senaste flaggskepp

  Butikskoncept 839 Design 333 Destinationer 158 Pro 4599
Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!