
Två rekryteringar markerar nästa steg i City Gross omställningsresa. Till hösten ansluter Johan Neuman som ny försäljningschef och Morgan Hayling som chef butikskoncept – båda direkt från andra bolag inom Axfoodkoncernen.
Tillskotten är en del av kedjans satsning på koncept, varumärke och sortiment för att vända utvecklingen.
Två nyckelroller hämtas internt
Johan Neuman kommer närmast från Dagab där han varit affärsområdeschef för egna märkesvaror och byggt upp Axfoods EMV-portfölj. Morgan Hayling har de senaste 20 åren arbetat på Willys med ansvar för butiksdesign och affärsutveckling.
– Jag är väldigt glad över att både Johan och Morgan vill vara med på City Gross spännande resa. Deras kompetens och erfarenhet kommer vara väldigt värdefull för oss när vi formar framtidens City Gross, säger Patrick Grabenbauer, VD, City Gross.
Engagerade inför nya uppdrag
För Johan Neuman är uppdraget ett naturligt nästa steg efter många år på Dagab.
– Jag känner mig både hedrad, glad och motiverad inför mitt nya uppdrag. Hela teamet på City Gross är inne på en otroligt spännande omställnings- och utvecklingsresa och jag ser fram emot att få fortsätta utveckla kedjan tillsammans med mina nya kollegor, säger Johan Neuman.
Även Morgan Hayling betonar sin entusiasm:
– Det känns otroligt spännande att vara en del av denna resa. Jag har haft ynnesten att på deltid projektleda det konceptarbete som pågått under våren och ser fram emot att nu få lägga hela mitt fokus på City Gross och tillsammans sätta ett helt nytt koncept på marknaden, säger Morgan Hayling.
Del i en större förändring
Sedan Axfood tog över som ägare har City Gross arbetat intensivt med att stärka koncept och varumärke, sätta fart på försäljningen och skapa ett sortiment som skiljer ut sig.
Rekryteringarna markerar nästa steg i denna process. Både Johan Neuman och Morgan Hayling tillträder sina nya roller under hösten.