
Adlibris förstärker ledningen och fortsätter bygga omnikanalstrategin. Nina Egnell rekryteras som ny försäljningschef med ansvar för både e-handel och fysiska butiker. Samtidigt utses Ola Toresten till permanent VD.
Adlibris fortsätter utveckla sitt omnikanalerbjudande med satsningar på sortiment, logistik och fysiska butiker.
Förstärker omnikanal och tillväxt
Nina Egnell har en bakgrund från Åhléns, Apoteket, Telia och senast Mini Rodini där hon ansvarade för den globala försäljningen online och i butik. Hon tillträder sin tjänst den 24 november.
– Rekryteringen av Nina är en viktig del i vår ambition att intensifiera vår satsning på den nordiska marknaden och fortsätta utveckla Adlibris som en stark omnikanalsaktör. Ninas breda erfarenhet och starka driv kommer att vara avgörande i vårt fortsatta tillväxtarbete, säger Ola Toresten, VD på Adlibris.
Adlibris breddar erbjudandet
Bolaget har de senaste åren etablerat fler fysiska butiker och investerat i logistik, sortiment och butikskoncept. Den växande butiksverksamheten ses som en viktig del av framtida tillväxt.
– Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Adlibris och att tillsammans med teamet stärka kundupplevelsen och ta vår position som en stark omnikanalsaktör på den nordiska marknaden till nästa nivå. För mig känns det också extra meningsfullt att få bidra till att fler människor läser böcker och upptäcker glädjen i läsningen, säger Nina Egnell.
Efter att ha varit tillförordnad VD sedan maj utses Ola Toresten nu till permanent VD. Han har tidigare varit COO på Adlibris och har erfarenhet från Åhléns, Bokus och Early Bird.
Om Adlibris. Adlibris är Nordens största bokhandel med ett sortiment på över 13 miljoner titlar samt produkter inom spel, pyssel och garn. Adlibris Campus riktar sig till studenter som vill köpa och sälja ny eller begagnad kurslitteratur, och Adlibris Pocket erbjuder ett handplockat sortiment i reselägen. Adlibris är en del av Bonnier Group.




