Så lockar du de unga talangerna

Så lockar du de unga talangerna

Dagens unga talanger letar jobb i nya kanaler och efterfrågar andra förmåner än tidigare generationer. En undersökning visar att mer än hälften av dem letar anställning via internet. Lika många vill ha gym på jobbet.

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

Personalen är nyckeln. Bästa botemedel mot butiksdöden är att skapa bättre upplevelser i butiken. En undersökning kartlägger hur handlarna själva tänker agera för att rädda den fysiska handeln i framtiden.

Fler handlar begagnat – men männen halkar efter

Fler handlar begagnat – men männen halkar efter

Konsumenterna, främst kvinnor, är mer benägna att handla begagnat mode i dag jämfört med för tre år sedan. Men fortfarande väljer många att kasta kläder i soporna.

Unga konsumenter kräver mer information

Unga konsumenter kräver mer information

Skillnaderna är stora mellan olika ålderskategoriers förväntningar på köpprocessen. En ny studie visar att unga konsumenter vill ha mer information och kontakt.

Om Way Out West är det nya normala

Om Way Out West är det nya normala

Nästan fyra gånger så många besökare på Way Out West som allmänheten väljer bort kött. Om hela Sverige vore som besökarna på festivalen skulle vi äta betydligt mindre kött och mer ekologisk mat.

Allt fler män ansvarar för matinköpen

Allt fler män ansvarar för matinköpen

Drygt åtta av tio män ansvarar för inköpen av dagligvaror i hushållet. Inspirationen hittar man i allt högre grad online. Det visar en ny undersökning som kartlagt mäns vanor och attityd gällande inköp och matlagning.

Strategin som går hem hos Gen Z

Strategin som går hem hos Gen Z

Varumärken som vill gå hem hos generation Z ska satsa på många möjligheter att interagera och transparenta relationer. Det visar en ny studie som målar upp bilden av en målgrupp som värdesätter hållbarhet och äkthet.

Den nya tidens konsument kartlagd

Den nya tidens konsument kartlagd

Millennials och generation Z är den nya tidens tyngsta konsumenter. En ny studie har kartlagt deras beteenden och drivkrafter. Tre avgörande faktorer blir snabbt tydliga – tre utmaningar för handeln.

Butiksdöden förklarad i två diagram

Butiksdöden förklarad i två diagram

I USA sprider sig butiksdöden snabbt. I Sverige varnar HUI och Svensk Handel för samma utveckling. Två enkla diagram sätter fingret på den fysiska handelns största problem – och möjliga lösningar.

Snabbhet konverterar mer än upplevelser

Snabbhet konverterar mer än upplevelser

Prestandan bland de största e-butikerna motsvarar inte kundernas förväntningar. Detta trots att det har en direkt påverkan på konverteringen. Det visar en stor studie av 80 sajter.