DTC förändrar strategier och affärsmodeller

DTC förändrar strategier och affärsmodeller

Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.

Augmented reality – en port till metaverse

Augmented reality – en port till metaverse

Närmare åtta av tio konsumenter har testat augmented reality. Detta enligt en ny rapport där man också menar att AR är en port in i metaverse.

Premiär för Just Walk Out hos Whole Foods

Premiär för Just Walk Out hos Whole Foods

Nu möts Whole Foods kunder av en friktionsfri upplevelse där köp och betalning sker med automatik. Se bilderna från butiken!

Ikea storsatsar på laddpunkter för elbilar

Ikea storsatsar på laddpunkter för elbilar

Nu inleder Ikea en storsatsning på laddpunkter för elbilar. ”Bidrar till att vi kan nå våra ambitiösa mål kring mer hållbara transporter”.

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.

Snabb leverans av personligt plockade varor

Snabb leverans av personligt plockade varor

Varorna plockas och levereras direkt till kunden från butikernas lokala sortiment inom 45 minuter.

Köpcentrumkedja öppnar ghost kitchens

Köpcentrumkedja öppnar ghost kitchens

Köpcentrumen inleder en satsning på ghost kitchens – restaurangkök som tillverkar mat från flera olika varumärken främst för leverans och take away.

Pressbyrån och Uber Eats inleder samarbete

Pressbyrån och Uber Eats inleder samarbete

Pressbyråns kunder kan nu få varor levererade med Uber Eats. Fler än 60 butiker erbjuder tjänsten – med en leveranstid från 15 minuter.  

Servicehandeln satsar stort på kassalöst

Servicehandeln satsar stort på kassalöst

Det bubblar om den kassalösa tekniken och allt fler satsar på koncept utan traditionella kassor. Allra mest aktivitet finns just nu inom servicehandeln.

Lokalt och hållbart i Post Corona Retail

Lokalt och hållbart i Post Corona Retail

En ny studie visar att svenska konsumenter väljer mer lokalt och hållbart än innan pandemins utbrott. Man vill se mer vägledande information i butikerna.