"Just Do It" blir "Why Do It". Nike möter en ny generation idrottare med budskap som anpassats efter nya förutsättningar.
Oakley presenterar ett nytt retailformat som kombinerar teknik, design och community. Här blir butiken en helhetsupplevelse.
Skechers öppnar sin första butik i Europa med fokus på sportprodukter. Läs mer om butikens koncept och inriktning.
”Vi tar ännu ett steg mot koncept som kombinerar butik med en större upplevelse”.
Svenska fitnessvarumärket Icaniwill etablerar en fysisk butik och inleder ett nytt samarbete.
Nike och Skims har skapat ett nytt varumärke tillsammans. Ambitionen är skaka om branschen med nya innovativa produkter.
Vinteräventyr sätts i fokus när aktören tar steget in i den fysiska handeln. Butiken öppnar i slutet av november.
Varumärkets prisade flaggskepp i New York var nyskapande. Nu fortsätter man utvecklingen av upplevelsen i ytterligare ett nyöppnat flaggskepp.
Pontus Petersson, VD på Intersport Sverige, ska representera Norden på internationell nivå.
”Visar att vi menar allvar. Vår ambition är att bli ett Amazon för hållbara produkter”, säger marknadschefen.