
Lundhags stärker sitt ledningsteam med två strategiska rekryteringar. Alexandra (Lexi) Sack blir ny Managing Director och Mija Nideborn tillträder som Head of Product & Design – en helt ny roll.
Alexandra Sack har utsetts till ny Managing Director för Lundhags. Hon kommer närmast från H&M, där hon var Global Head of Digital Sales. Hon har tidigare haft ledande roller hos McKinsey och Stitch Fix.
– Jag ser fram emot att kliva in i Lundhags i detta spännande skede. Varumärkets arv och starka kvalitetsfokus är verkligen inspirerande, och jag ser fram emot att driva nästa kapitel i Lundhags utveckling, säger Lexi Sack.
Ny roll stärker produktutvecklingen
För att förstärka produktutvecklingen har Lundhags inrättat en ny position, Head of Product & Design.
Rollen går till Mija Nideborn, som senast arbetat på Haglöfs och dessförinnan på Björn Borg, Helly Hansen och Peak Performance.
– Produkten har alltid stått i centrum för Lundhags. Jag ser fram emot att axla denna nya roll och bidra med min erfarenhet av att utveckla produkter som förenar arv med innovation, säger Mija Nideborn.
Inleder ny fas för varumärket
Moderbolaget Brav framhåller att rekryteringarna blir starten på en ny fas i Lundhags utveckling.
– Dessa rekryteringar markerar början på en spännande ny resa för Lundhags. Med Lexi och Mija ombord bygger vi vidare på vårt stolta arv och säkerställer samtidigt att Lundhags blir ett modernt och relevant varumärke för framtidens outdoorentusiaster, säger Filip Ekvall, koncernchef för Brav.
Om Lundhags. Företaget grundades 1932 i Jämtland av Jonas Lundhag. Det är i dag en del av norska Brav-koncernen, tillsammans med bland andra Swix, Ulvang och Helsport.