Patrick Dempsey delägare i modeföretag

 

Det exklusiva italienska modevarumärket KA/NOA har presenterat en ny partner i bolaget – skådespelaren Patrick Dempsey. Han är mest känd som ”McDreamy” i långköraren Grey’s Anatomy.

KA/NOA grundades 2017 av italienaren Bruno Grande. Varumärket fokuserar på mode som helt och hållet tillverkas i hemlandet. In i mista detalj som varumärkesetiketterna.

Varumärket är döpt efter Bruno Grandes och hustrun Valeries två barn; Kaia och Noah.

Tilltalades av enkelheten

Patrick Dempsey tilltalades av företagets kärnvärden kvalitet och enkelhet.

– Jag blev fascinerad av KA/NOA:s approach och kärnvärden i samma stund som jag la min första order online. Jag häpnade inför kvaliteten och på hur man hanterar detaljerna. Som en mycket detaljfokuserad person känner jag en stark koppling till varumärkets produkter, filosofi och viktigast av allt – människorna bakom det, säger han i ett pressmeddelande.

Patrick och Bruno.

Repekt för italienska arvet

Bruno Grande konstaterar att han arbetar vidare i samma anda som sin far verkade i.

– KA/NOA handlar om den passion som jag fått via min far. Jag hoppas kunna föra den vidare även till mina barn, och det varumärke som har så mycket respekt för det italienska arvet, säger Bruno.

Klassisk italiensk garderob

Produkterna man skapar är gjorda för att kunna matschas med varandra och de beskrivs som en klassisk italiensk garderob för män. ”Avslappnat, minimalistiskt elegant med fokus på bra material ch perfekt passform”.

Som en aktiv partner i KA / NOA kommer Patrick Dempsey att hjälpa Bruno Grande i det övergripande utveckling av varumärke och design av samlingar.

Foto: Ilaria Costanzo.


Läs även: Detaljhandelns tyngsta trender 2019



Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Hon tar över Sollentuna Centrum

Hon tar över Sollentuna Centrum

  Nyheter 3838 Karriär 344 Personer 361 Köpcentrum 697
I början av augusti får Sollentuna Centrum ny centrumchef. Carl Isaksson kliver av tjänsten och lämnar över till Pia Meijer.
Primark har öppnat världens största modebutik

Primark har öppnat världens största modebutik

  Nya butiker 1234 Internationellt 1364 Detaljhandel 189 Pro 4637
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Köpcentrum 697 Pro 4637 Internationellt 1364 Nyheter 3838
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

  Köpcentrum 697 Personer 361 Karriär 344 Nyheter 3838
Efter elva år som VD på Vasakronan har Fredrik Wirdenius informerat styrelsen om att han önskar lämna sitt uppdrag.
Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

  Mode 406 Nya butiker 1234 Nyheter 3838 Pro 4637
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

  E-handel 973 Nyheter 3838 Karriär 344 Mode 406
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.
Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

  Karriär 344 Mode 406 Personer 361 Nyheter 3838
Den 15 april tillträder Henrik Fischer som CEO på Twilfit. Henrik har tidigare varit bland annat CEO på Björn Borg och COO på Gant och Boomerang.
Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

  Butikskoncept 852 Hållbarhet 239 Pro 4637 Detaljhandel 189
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Fem innovationer delar på miljonbelopp

Fem innovationer delar på miljonbelopp

  Pro 4637 Hållbarhet 239 Produktutveckling 307 Mode 406
Årets vinnare av Global Change Award har utsetts. Syftet är att hitta och stödja innovationer som kan påskynda skiftet till en cirkulär modeindustri.
Ny VD på Pulsen Retail

Ny VD på Pulsen Retail

  Nyheter 3838 Personer 361 Karriär 344
Den 9 april tillträder Stefano Crozzoli som VD på Pulsen Retail. Han kommer närmast från de egna bolagen MProfile och Testagram.
Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

Urban Deli rekryterar ny inköpsansvarig

  Karriär 344 Detaljhandel 189 Nyheter 3838 Personer 361
Markus Simko, blir ny inköpsansvarig på Urban Deli, med ansvar för inköp till Urban Delis butiker, saluhallar och restauranger.
Nya affärsområdeschefer på Citycon

Nya affärsområdeschefer på Citycon

  Nyheter 3838 Köpcentrum 697 Karriär 344 Personer 361
Citycon har utsett två nya affärsområdeschefer – Isabella Andersson och Mehmet Ruusuvirta.
De kan vinna World Retail Awards 2019

De kan vinna World Retail Awards 2019

  Internationellt 1364 Nyheter 3838 Detaljhandel 189 Pro 4637
Sedan 2007 delas World Retail Awards ut till de bästa kedjorna och initiativen inom internationell detaljhandel. Här är de nominerade företagen inför årets upplaga.
Modern Retro har öppnat vintagebutik

Modern Retro har öppnat vintagebutik

  Mode 406 Butikskoncept 852 Nya butiker 1234 Pro 4637
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Johan Engen ny logistikdirektör på Lindex

Johan Engen ny logistikdirektör på Lindex

  Nyheter 3838 Karriär 344 Mode 406 Detaljhandel 189
Johan Engen rekryteras som ny logistikdirektör på Lindex och medlem i koncernledningen. Närmast kommer Johan från rollen som logistikchef på KappAhl. 
URW förstärker team för samarbeten

URW förstärker team för samarbeten

  Nyheter 3838 Personer 361 Köpcentrum 697
Unibail-Rodamco-Westfield har rekryterat två personer till Commercial Partnerships. Det markerar en fortsatt satsning på samarbeten och pop up-butiker.
Lindex lovar att göra skillnad

Lindex lovar att göra skillnad

  Mode 406 Pro 4637 Detaljhandel 189 Hållbarhet 239
I dag lanserar Lindex sitt hållbarhetslöfte – att göra skillnad för framtida generationer. Löftet består av tre fokusområden.
Walmart storsatsar på röststyrning

Walmart storsatsar på röststyrning

  Nyheter 3838 E-handel 973 Ny teknik 512 Trender 460
Det är är ett tydligt tecken på ett kommande genomslag. Världens största detaljhandelskedja, Walmart, storsatsar på röststyrning och adderar en offensiv strategi för fulfilment. Den amerikanska kedjan Walmart har sedan en tid växlat upp satsningen på fullfillment av onlineordrar. En central del av detta har varit att förbereda butiksledet för utlämning av e-beställningar. Detta är … (läs mer)
Ljuset flödar in i Ikeas grönaste butik

Ljuset flödar in i Ikeas grönaste butik

  Butikskoncept 852 Internationellt 1364 Pro 4637 Detaljhandel 189
Med sin nya butik vill Ikea ta hållbarheten till nästa nivå. Förutom butikens konstruktion, insläpp av dagsljus och ny teknik vill man även lära kunden hur man kan förlänga produkternas livslängd.
Nya affärsutvecklare till Atrium Ljungberg

Nya affärsutvecklare till Atrium Ljungberg

  Karriär 344 Nyheter 3838 Personer 361
Atrium Ljungberg rekryterar nu tre nya affärsutvecklare inom bostad, retail och mötesplatser för näringsliv och utbildning.