Tretorn gör sneaker med plast från havet

Tretorn gör sneaker med plast från havet

Sneaker med vattenavstötande funktion bidrar till att rensa haven från plast.

Levi’s satsar på D2C och egna butiker

Levi’s satsar på D2C och egna butiker

Direct-to-consumer fortsätter att vara en växande trend inom detaljhandeln. Levi's visar upp tvåsiffriga ökningar inom D2C och satsar nu på fler egna butiker.

Två trender i en smäll för svenskt skomärke

Två trender i en smäll för svenskt skomärke

Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.

Ansvarsfull retail präglar årets julhandel

Ansvarsfull retail präglar årets julhandel

Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.

Colliers gör storsatsning och expanderar

Colliers gör storsatsning och expanderar

Colliers International har rekryterat Pia Corolusson som Associate Director till affärsområdet Corporate Solutions. Tjänsten är placerad i Göteborg.

En av världens bästa barer till NK

En av världens bästa barer till NK

Nu presenterar NK i Stockholm sin nya satsning inom food & beverage. Det är grundarna av en hyllad restaurang och bar som ligger bakom konceptet.

Varuhuskedja i samarbete med Beyond retro

Varuhuskedja i samarbete med Beyond retro

Varuhuskedjan har inlett ett samarbete som gör det möjligt för kunderna att sälja vidare plagg som kommer från kedjan egna eller samarbetande varumärken.

Stadskärnorna med bäst framtidsutsikter

Stadskärnorna med bäst framtidsutsikter

Stadskärnan i Jönköping har enligt en ny undersökning de bästa ekonomiska och demografiska förutsättningarna för framtiden. Här är hela listan.

Lidl öppnar butik nr tolv i Göteborg

Lidl öppnar butik nr tolv i Göteborg

Lidl bygger en ny butik i Kviberg, det blir den tolfte etableringen i Göteborg. Butiken blir granne med det nybyggda bostadsområdet Kvibergs ängar.

Konsumenten: Svårt handla hållbart online

Konsumenten: Svårt handla hållbart online

Svenska konsumenter tycker det är svårt att handla hållbart online. Bristande information om bland annat tillverkning och ursprungsland är en av orsakerna.