
Löfbergs fortsätter sin internationella tillväxt och stärker närvaron i Polen. För att leda satsningen har företaget rekryterat Tomasz Gruszczynski, som får ansvar för affärsutvecklingen på marknaden.
Enligt ett pressmeddelande från Löfbergs har Tomasz Gruszczynski lång erfarenhet från detaljhandeln och dryckesindustrin. Han har bland annat arbetat för Coca-Cola, där han ansvarade för Costa Express i Polen, samt för Tchibo.
– Polen erbjuder spännande möjligheter och med Tomasz ombord står vi väl rustade att ta nästa steg på vår tillväxtresa, säger Anders Fredriksson, VD på Löfbergs.
Nyckelroll i satsningen
Med sin bakgrund väntas Tomasz Gruszczynski bidra med kunskap och nätverk som stärker Löfbergs position i Polen.
– Löfbergs står för riktigt gott kaffe och starka värderingar, något jag är övertygad om att polska konsumenter kommer att uppskatta, säger Tomasz Gruszczynski.
Om Löfbergs. Företaget grundades 1906 och är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Exporten startade 1993 och i dag säljs varannan kopp kaffe utanför Sverige. Löfbergs har bolag i åtta europeiska länder.