Amazon Prime snart i vartannat hem

  Pro 3771 E-handel 721 Kundvård 61 Nyheter 2993
Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

  Nyheter 2993 Pro 3771 Kundvård 61 Produktutveckling 257
En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.

Jula lanserar ny kundportal

  Nyheter 2993 Kundvård 61 Produktutveckling 257
Jula utvecklar sitt lojalitetsprogram. Det sker genom lansering av en helt ny portal som heter JulaClub Plus. Nyheten finns i de många erbjudanden som JulaClub:s medlemmar nu får tillgång till. – Vi tror väldigt mycket på detta. Här finns en tydlig vinn-vinn-situation. Vi blir mer attraktiva i och med ett utvecklat erbjudande till kund, och … (läs mer)

Mindre varumärken bryr sig mer

  Ny teknik 348 Kundvård 61 Undersökningar 305 Pro 3771
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.

Sanningens ögonblick i den nya handeln

  Kundupplevelser 142 Kundvård 61 Pro 3771 Undersökningar 305
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

  Pro 3771 Kundupplevelser 142 Kundvård 61
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

  Trender 368 Kundvård 61 Undersökningar 305 Konsumentbeteende 241
Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  E-handel 721 Pro 3771 Kundvård 61 Nyheter 2993
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  Kundupplevelser 142 Kundvård 61 Nyheter 2993 Pro 3771
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.

Så förändras servicestrategierna 2017

  Måsteläsning 163 Kundupplevelser 142 Pro 3771 Ny teknik 348
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.

Här finns handelns bästa kundklubbar

  Pro 3771 Kundvård 61 Nyheter 2993 Kundupplevelser 142
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  Kundvård 61 Ny teknik 348 Konsumentbeteende 241 Pro 3771
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

  Måsteläsning 163 Kundupplevelser 142 Pro 3771 Kundvård 61
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

  Nyheter 2993 Pro 3771 Kundvård 61 Konsumentbeteende 241
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

  E-handel 721 Nyheter 2993 Pro 3771 Kundvård 61
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.

Slow Shopping i matbutiken

  Nyheter 2993 Kundupplevelser 142 Kundvård 61 Pro 3771
Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.

NK lanserar Personal Shopping Kids

  Nyheter 2993 Kundvård 61 Pro 3771
NK Personal Shopping Kids är en service som vänder sig till föräldrar med barn i åldrarna 6–15 år.

Digital kundklubb via mobilen

  Pro 3771 Ny teknik 348 Kundvård 61
Förenkling är en bärande idé för en ny startup som erbjuder en digital kundklubb direkt i mobilen. Efter inledande tester ska lösningen nu lanseras på bredare front.

Succé för Media Markts kundklubb

  Pro 3771 Nyheter 2993 Kundvård 61
Media Markt lanserade kundklubb den 23 maj och nu konstaterar man att målen har överträffats med över 25 procent.

Grannhjälpen ger kunden mer tid

  Kundvård 61 Pro 3771 Produktutveckling 257 Nyheter 2993
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.