City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

  Nyheter 3788 Kundvård 68 Pro 4592 Detaljhandel 152
City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon handplockar barnböcker

Amazon handplockar barnböcker

  Nyheter 3788 Kundupplevelser 336 Kundvård 68 E-handel 960
Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

  E-handel 960 Kundupplevelser 336 Kundvård 68 Visual Merchandising 174
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Därför dissar Gen Z din kundklubb

Därför dissar Gen Z din kundklubb

  Konsumentbeteende 322 Kundvård 68 Pro 4592 Måsteläsning 301
I tider när målgruppen är van vid omedelbar belöning är långsamma lojalitetsprogram verkningslösa. Här är tre tunga anledningar till att generation Z dissar er kundklubb.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  E-handel 960 Omnichannel 333 Måsteläsning 301 Pro 4592
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

  Måsteläsning 301 Pro 4592 Kundvård 68 Undersökningar 435
Kunskapsnivån om den nya dataförordningen är mycket låg inom retail. Detta trots att man riskerar straff i mångmiljonklassen. Så här kan detaljhandelsföretagen rusta för den nya GDPR-förordningen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

  Nyheter 3788 Kundupplevelser 336 Kundvård 68
Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Amazon Prime snart i vartannat hem

Amazon Prime snart i vartannat hem

  Nyheter 3788 Kundvård 68 Pro 4592 E-handel 960
Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

  Kundvård 68 Pro 4592 Ny teknik 508 Produktutveckling 305
En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jula lanserar ny kundportal

Jula lanserar ny kundportal

  Kundvård 68 Nyheter 3788 Produktutveckling 305
Jula utvecklar sitt lojalitetsprogram. Det sker genom lansering av en helt ny portal som heter JulaClub Plus. Nyheten finns i de många erbjudanden som JulaClub:s medlemmar nu får tillgång till. – Vi tror väldigt mycket på detta. Här finns en tydlig vinn-vinn-situation. Vi blir mer attraktiva i och med ett utvecklat erbjudande till kund, och … (läs mer)
Mindre varumärken bryr sig mer

Mindre varumärken bryr sig mer

  Pro 4592 Undersökningar 435 Kundupplevelser 336 Nyheter 3788
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sanningens ögonblick i den nya handeln

Sanningens ögonblick i den nya handeln

  Undersökningar 435 Kundupplevelser 336 Kundvård 68 Pro 4592
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

  Pro 4592 Kundvård 68 Kundupplevelser 336
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

  Kundvård 68 Konsumentbeteende 322 Trender 457 Undersökningar 435
Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  Kundvård 68 Nyheter 3788 Pro 4592 E-handel 960
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  Pro 4592 Kundupplevelser 336 Kundvård 68 Nyheter 3788
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så förändras servicestrategierna 2017

Så förändras servicestrategierna 2017

  Ny teknik 508 Kundupplevelser 336 Pro 4592 Kundvård 68
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här finns handelns bästa kundklubbar

Här finns handelns bästa kundklubbar

  Nyheter 3788 Kundvård 68 Undersökningar 435 Kundupplevelser 336
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  Ny teknik 508 Kundvård 68 Konsumentbeteende 322 Pro 4592
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

  Pro 4592 Kundupplevelser 336 Kundvård 68 Måsteläsning 301
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!