Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

Hållbarhet i fokus hos Ica Maxi i Malmö

  KundvårdHållbarhetNyheter
Maxi Ica Stormarknad Malmö vill underlätta för boende i staden att leva ett hållbart liv. Som en del i satsningen erbjuder man nu en delningstjänst som möjliggör gratis nyttjande av släpvagnar.
City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

  DetaljhandelProKundvård
City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Amazon handplockar barnböcker

Amazon handplockar barnböcker

  NyheterProKundvård
Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

  E-handelKundvårdVisual Merchandising
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
Därför dissar Gen Z din kundklubb

Därför dissar Gen Z din kundklubb

  ProKundupplevelserKundvård
I tider när målgruppen är van vid omedelbar belöning är långsamma lojalitetsprogram verkningslösa. Här är tre tunga anledningar till att generation Z dissar er kundklubb.
“Därför öppnar vi fysiska butiker”

“Därför öppnar vi fysiska butiker”

  ProE-handelMåsteläsning
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

  MåsteläsningProKundvård
Kunskapsnivån om den nya dataförordningen är mycket låg inom retail. Detta trots att man riskerar straff i mångmiljonklassen. Så här kan detaljhandelsföretagen rusta för den nya GDPR-förordningen.
Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

  KundupplevelserKundvårdNyheter
Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Amazon Prime snart i vartannat hem

Amazon Prime snart i vartannat hem

  NyheterKundvårdE-handel
Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.
Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

  ProProduktutvecklingKundvård
En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.
Jula lanserar ny kundportal

Jula lanserar ny kundportal

  KundvårdProduktutvecklingNyheter
Jula utvecklar sitt lojalitetsprogram. Det sker genom lansering av en helt ny portal som heter JulaClub Plus. Nyheten finns i de många erbjudanden som JulaClub:s medlemmar nu får tillgång till. – Vi tror väldigt mycket på detta. Här finns en tydlig vinn-vinn-situation. Vi blir mer attraktiva i och med ett utvecklat erbjudande till kund, och … (läs mer)
Mindre varumärken bryr sig mer

Mindre varumärken bryr sig mer

  KundupplevelserNy teknikPro
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.
Sanningens ögonblick i den nya handeln

Sanningens ögonblick i den nya handeln

  ProKundvårdUndersökningar
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.
Så lyfter Anthropologie upplevelsen

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

  KundupplevelserProKundvård
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.
5 sätt att bygga den nya lojaliteten

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

  UndersökningarKundvårdKonsumentbeteende
Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.
Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  E-handelKundvårdPro
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.
Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  NyheterKundvårdPro
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.
Så förändras servicestrategierna 2017

Så förändras servicestrategierna 2017

  KundvårdProKundupplevelser
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.
Här finns handelns bästa kundklubbar

Här finns handelns bästa kundklubbar

  ProNyheterKundvård
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.
Konsumenten allt mer positiv till chatbots

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  ProKundvårdNy teknik
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.