”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  Omnichannel 284 Pro 4042 E-handel 813 Kundvård 64
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

  Pro 4042 Undersökningar 361 Kundvård 64 Måsteläsning 214
Kunskapsnivån om den nya dataförordningen är mycket låg inom retail. Detta trots att man riskerar straff i mångmiljonklassen. Så här kan detaljhandelsföretagen rusta för den nya GDPR-förordningen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

  Nyheter 3301 Kundupplevelser 209 Kundvård 64
Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Amazon Prime snart i vartannat hem

Amazon Prime snart i vartannat hem

  Nyheter 3301 Pro 4042 Kundvård 64 E-handel 813
Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

  Kundvård 64 Nyheter 3301 Produktutveckling 279 Pro 4042
En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Jula lanserar ny kundportal

Jula lanserar ny kundportal

  Produktutveckling 279 Kundvård 64 Nyheter 3301
Jula utvecklar sitt lojalitetsprogram. Det sker genom lansering av en helt ny portal som heter JulaClub Plus. Nyheten finns i de många erbjudanden som JulaClub:s medlemmar nu får tillgång till. – Vi tror väldigt mycket på detta. Här finns en tydlig vinn-vinn-situation. Vi blir mer attraktiva i och med ett utvecklat erbjudande till kund, och … (läs mer)
Mindre varumärken bryr sig mer

Mindre varumärken bryr sig mer

  Ny teknik 404 Pro 4042 Undersökningar 361 Kundupplevelser 209
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Sanningens ögonblick i den nya handeln

Sanningens ögonblick i den nya handeln

  Kundupplevelser 209 Pro 4042 Undersökningar 361 Kundvård 64
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

  Kundupplevelser 209 Kundvård 64 Pro 4042
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

  Konsumentbeteende 270 Pro 4042 Trender 391 Kundvård 64
Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  Kundvård 64 Nyheter 3301 Pro 4042 E-handel 813
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  Pro 4042 Kundupplevelser 209 Nyheter 3301 Kundvård 64
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så förändras servicestrategierna 2017

Så förändras servicestrategierna 2017

  Pro 4042 Måsteläsning 214 Ny teknik 404 Kundupplevelser 209
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här finns handelns bästa kundklubbar

Här finns handelns bästa kundklubbar

  Kundupplevelser 209 Undersökningar 361 Pro 4042 Nyheter 3301
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  Pro 4042 Ny teknik 404 Kundvård 64 Konsumentbeteende 270
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

  Måsteläsning 214 Kundvård 64 Pro 4042 Kundupplevelser 209
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

  Konsumentbeteende 270 Kundvård 64 Undersökningar 361 Pro 4042
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

  Kundvård 64 E-handel 813 Nyheter 3301 Pro 4042
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Slow Shopping i matbutiken

Slow Shopping i matbutiken

  Nyheter 3301 Kundupplevelser 209 Kundvård 64 Pro 4042
Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

NK lanserar Personal Shopping Kids

NK lanserar Personal Shopping Kids

  Pro 4042 Kundvård 64 Nyheter 3301
NK Personal Shopping Kids är en service som vänder sig till föräldrar med barn i åldrarna 6–15 år.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!