Kundvård

Pandemins fem största serviceutmaningar
Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.

Hemköp belönar hållbara handlingar
Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, samtidigt presenterar man en innovativ satsning för att premiera hållbara val.

Så stärker du banden till pandemikunden
Nio åtgärder som bidrar till att du når fram till konsumenterna under pandemin – och står stark på andra sidan.

Walmart vill göra sommaren bättre
Amerikanska kedjan Walmart vill bidra till att göra sommaren bättre för sina kunder. Kedjan arrangerar drive in-bio runt om i landet och öppnar dessutom ett digitalt sommarläger.

Butiker konverteras till upplevelsecenter
Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.

Modekedja lanserar curbside pickup
Modekedjan har vidtagit en rad åtgärder, bland annat inleder man nu tester av curbside pickup. Läs (och lär) mer om åtgärderna!

Kundklubb ska minska priskänslighet
Cerveras kundklubb byter namn i samband med att en uppgraderad kundklubb lanseras. Ambitionen är att minska priskänsligheten.

Lifvs erbjuder hemleverans till avlägsna hem
Lifvs har på kort tid öppnat obemannade livsmedelsbutiker från Skåne till Dalarna. Nu ska man även erbjuda hemleveranser till de mest avlägsna hemmen.

Coop inleder samarbete för att hjälpa äldre
Coop inleder ett samarbete med den ideella organisationen Äldrekontakt som arbetar för att bryta social isolering bland ensamma äldre.

”Vi hjälper dig – med vad som helst”
Onlineföretaget har genom åren gjort sig känt för att alltid sätta kunden i centrum. Nu tar man ytterligare ett steg och öppnar en tjänst för ”vad som helst”.