Mindre varumärken bryr sig mer

  Pro 3712 Nyheter 2913 Undersökningar 294 Kundupplevelser 132
Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.

Sanningens ögonblick i den nya handeln

  Kundvård 58 Kundupplevelser 132 Undersökningar 294 Pro 3712
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.

Så lyfter Anthropologie upplevelsen

  Pro 3712 Kundvård 58 Kundupplevelser 132
Vissa kedjor har en förmåga att erbjuda upplevelser som ständigt överträffar kundernas förväntningar. Anthropologie är en sådan. Här är sex åtgärder som lyfter shoppingen.

5 sätt att bygga den nya lojaliteten

  Konsumentbeteende 230 Trender 366 Undersökningar 294 Pro 3712
Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  Kundvård 58 Nyheter 2913 Pro 3712 E-handel 706
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  Nyheter 2913 Pro 3712 Kundvård 58 Kundupplevelser 132
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.

Så förändras servicestrategierna 2017

  Måsteläsning 153 Kundvård 58 Pro 3712 Ny teknik 339
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.

Här finns handelns bästa kundklubbar

  Kundupplevelser 132 Nyheter 2913 Undersökningar 294 Pro 3712
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  Konsumentbeteende 230 Kundvård 58 Pro 3712 Ny teknik 339
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

  Kundupplevelser 132 Måsteläsning 153 Kundvård 58 Pro 3712
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

  Kundvård 58 Konsumentbeteende 230 Nyheter 2913 Pro 3712
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

  Pro 3712 Nyheter 2913 Kundvård 58 E-handel 706
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.

Slow Shopping i matbutiken

  Kundupplevelser 132 Nyheter 2913 Kundvård 58 Pro 3712
Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.

NK lanserar Personal Shopping Kids

  Nyheter 2913 Kundvård 58 Pro 3712
NK Personal Shopping Kids är en service som vänder sig till föräldrar med barn i åldrarna 6–15 år.

Digital kundklubb via mobilen

  Pro 3712 Kundvård 58 Ny teknik 339
Förenkling är en bärande idé för en ny startup som erbjuder en digital kundklubb direkt i mobilen. Efter inledande tester ska lösningen nu lanseras på bredare front.

Succé för Media Markts kundklubb

  Nyheter 2913 Kundvård 58 Pro 3712
Media Markt lanserade kundklubb den 23 maj och nu konstaterar man att målen har överträffats med över 25 procent.

Grannhjälpen ger kunden mer tid

  Pro 3712 Kundvård 58 Nyheter 2913 Produktutveckling 250
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.

Detaljhandeln toppar spamligan

  Kundvård 58 Nyheter 2913 Konsumentbeteende 230 Undersökningar 294
Detaljhandeln är den näringsgren som hade lägst förtroende för sin personuppgiftshantering. Tre fjärdedelar av den kommunikation som skickas av detaljhandeln och utbildningsinstitutioner i Europa är irrelevant.

Big data: Stor skillnad på kunders och detaljisters förväntningar

  Kundvård 58 Pro 3712 Undersökningar 294 Konsumentbeteende 230
Det finns en stor potential med Big data och möjligheter till insiktsfulla kundanalyser. Men det gäller att gå varsamt fram, det visar en ny undersökning.

Butiker med självbetjäning dödsdömda

  Omnichannel 245 Konsumentbeteende 230 Måsteläsning 153 Kundvård 58
Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.