Från slask till AW med Minimarket

  LÄSTID: 1 MINUT


 

Den 8 augusti släpps den första kollektionen med skor från Åhléns samarbete med modemärket Minimarket. Kollektionen omfattar 16 modeller,  både av helt nya och utvalda Minimarket-klassiker.

– Kollektionen innehåller flera efterlängtade klassiker som våra följare saknat och helt nya modeller med detaljer och utformning som passar för flera tillfällen, från slask till after-work, säger Sofie Elvestedt, Minimarket.

Kollektionen omfattar både vardagsfavoriter och mer iögonfallande skor, som kommer i begränsad upplaga, och ska kunna fungera som en komplett skogarderob.

Läs även: Åhléns och Minimarket i samarbete



Åhléns 46 Minimarket 2


KappAhl utser ny tillförordnad VD

KappAhl utser ny tillförordnad VD

  Karriär 294 Mode 370 Personer 301
Styrelsen i KappAhl har utsett Peter Andersson till tillförordnad verkställande direktör fram till dess att nya koncernchefen och VD tillträder under våren. 
Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

  Nya butiker 1167 Kundupplevelser 307 Internationellt 1302 Design 318
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer värme och detaljrikedom i Kista Galleria

Mer värme och detaljrikedom i Kista Galleria

  Pro 4470 Köpcentrum 650 Design 318
Gallerian ska förvandlas till ett välkomnande och trivsamt stadsdelscentrum för människor som bor och arbetar i området. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Caliroots nya flaggskepp

Här är Caliroots nya flaggskepp

  Nya butiker 1167 Butikskoncept 796 Pro 4470 Omnichannel 323
Nu har Caliroots öppnat sin nya flaggskeppsbutik i centrala Stockholm. Ambitionen är att den ska fungera som en länk mellan online och offline.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenten vill ha transparent hållbarhet

Konsumenten vill ha transparent hållbarhet

  Konsumentbeteende 310 Pro 4470 Mode 370 Hållbarhet 214
För många konsumenter är hållbarhet viktigt när man shoppar mode. En ny studie visar vad man prioriterar mest i samband med köpbeslutet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Elisabeth blir KappAhls nya VD

Elisabeth blir KappAhls nya VD

  Nyheter 3672 Personer 301 Mode 370
Elisabeth Peregi har utsetts till ny verkställande direktör och koncernchef för KappAhl. 
En fest tillägnad kunderna

En fest tillägnad kunderna

  E-handel 926 Kundupplevelser 307 Mode 370 Pro 4470
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Forskning bakom hållbart modeprojekt

Forskning bakom hållbart modeprojekt

  Mode 370 Hållbarhet 214 Pro 4470 Produktutveckling 302
Nu öppnar en utställning där gränserna för "fast" och "slow" fashion utmanas med nya koncept för hållbar design. Bakom projektet ligger två års forskning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

  Design 318 Nya butiker 1167 Visual Merchandising 164 Internationellt 1302
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Outlets vässar kundupplevelsen

Outlets vässar kundupplevelsen

  Köpcentrum 650 Destinationer 151 Mode 370 Pro 4470
Via Outlets har offentliggjort en större satsning på renovering och utbyggnad av sin verksamhet. Satsningen omfattar tre anläggningar varav en är svensk.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Modebranschen möts i The Fashion Room

Modebranschen möts i The Fashion Room

  Pro 4470 Mode 370 Produktutveckling 302
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex rekryterar Annelie som ny CFO

Lindex rekryterar Annelie som ny CFO

  Karriär 294 Mode 370 Nyheter 3672 Personer 301
Annelie Forsberg har utsetts till ny CFO för Lindex och som medlem i koncernledningen. 
Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

  E-handel 926 Mode 370 Pro 4470 Design 318
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nelly rekryterar inköpschef från Kappahl

Nelly rekryterar inköpschef från Kappahl

  Mode 370 Karriär 294
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Maria Segergren som har rekryterats som inköpschef.
Starka kvinnor inspiration för e-couture

Starka kvinnor inspiration för e-couture

  Nyheter 3672 Design 318 Mode 370 Varumärken 265
E-varumärket lanserar samarbete med en couturedesigner. Klänningarna symboliserar och har namngetts efter starka, självständiga kvinnor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

  Pop up 149 E-handel 926 Nya butiker 1167 Design 318
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Nyheter 3672 Retailtrender 53 Mode 370 Sociala medier 100
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Se bilderna från Londons nya destination

Se bilderna från Londons nya destination

  Pro 4470 Köpcentrum 650 Måsteläsning 285 Cityhandel 268
Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sushi för barn med Yama Kids

Sushi för barn med Yama Kids

  Retailtrender 53 Nyheter 3672
Sushi Yama har lanserat en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids.
Disruptivt mode gör entré på kontoret

Disruptivt mode gör entré på kontoret

  Butikskoncept 796 Mode 370 Visual Merchandising 164 Pro 4470
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!