WorkShop ansluter till globalt nätverk

Payman Hazheer, VD på WorkShop. Bland kunderna finns Nike.

Den globala koncernen Advantage Smollan köper majoriteten av aktierna i retailbyrån WorkShop International. För Workshop är detta ett steg för att möta efterfrågan på strategiska, kreativa och taktiska retailinitiativ på fler marknader.

– Advantage Smollan’s strategi ligger helt i linje med våran vilket gör att vi kan öka vår utvecklingshastighet, supporta våra kunder på fler marknader och nå ut till fler kunder i Europa som en del av Advantage Smollan, säger Payman Hazheer, VD på WorkShop.  

Pågående expansion

WorkShop är en retailbyrå verksam i Norden, men sedan 2016 har företaget expanderat internationellt genom att bredda erbjudandet till att även innefatta Holland. Partnerskapet med Advantage Smollan är ännu ett steg i denna expansion.

Advantage Smollan är ett av Advantage Solutions och Global Smollan Holdings gemensamt ägt holdingföretag, som enligt egen utsago ”kombinerar best praxis och resurser med djup lokal kunskap, ledarskap och erfarenhet hos varje operativt företag”.

En tro på global marknad

WorkShops grundare Kristofer Wanselius och Christian Appel, samt VD Payman Hazheer, kvarstår som ägare och kommer att fortsätta driva verksamheten som tidigare, men med större räckvidd.

– Vi har alltid trott på att vara en byrå som kan konkurrera på en global marknad, och tror starkt på att göra det tillsammans med ett företag som Advantage Smollan som delar vår vision, säger Christian Appel.