Satsningen kan mycket väl vara början på ett nytt kapitel, med platser som förenar upplevelser, insyn och deltagande.
Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Kedjan Urban Outfitters lanserar ett nytt koncept. Det bygger på att det krävs mer än bara produkter för att lyckas nå den nya konsumenten.
Med ett nytt butikskoncept lyfts den klassiska matmarknaden in i framtiden. Det sker med människor, produkter och gemenskap.
Ica har rekryterat Oskar Jakobsson, siktet är inställt på marknadens bästa kundupplevelse.
Paypal lanserar och utvärderar nya AI-drivna funktioner som ska utveckla betalupplevelsen. Här är nyheterna som rullas ut.
Retail och unika upplevelser. I slutet av februari öppnar Gibson en ny måstedestination för alla musikälskare.
Stora aktörer sätter nivån – konsumenten förväntar sig en smidig upplevelse även hos mindre företag.
Den klassiska blå boxen blir en kanal av många i varumärkets strategi. Framtidens retail handlar för Ikea om såväl nya mötesplatser som upplevelser.
”Ett viktigt steg på vår resa mot att möta kundernas behov när de besöker något av våra varuhus”.