När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Snabbhet, nya förväntningar och förändrade köpmönster omformar handeln globalt. Här är Omvärldskollen.
Worldline rekryterar Philip Trocmé som ny chef för små och medelstora företag i Norden och Storbritannien.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Nu blir det möjligt att lägga in betalkort direkt i Swish-appen för att blippa och betala i butik, både i Sverige och utomlands.
En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Den här veckan öppnar Whole Foods Market ett nytt kompakt koncept. Se bilderna från butiken!
H&M lanserar just nu en ny generation butiker. En rad uppdaterade och nya koncept öppnas. Ambitionen: att erbjuda en ny upplevelse.
En ny undersökning tyder på också på att unga är redo att släppa in AI i sin privatekonomi.