Kassalöst och friktionsfritt dygnet runt. Kedjan erbjuder enkla och intuitiva köp med sitt obemannade koncept.	
		
    
	
	
		Morgondagens konsument vill handla i fysiska butiker – om upplevelsen innehåller dessa tre ingredienser.	
		
    
	
	
		Röststyrning ett exempel på hur varumärket investerar i teknik som förbättrar kundupplevelsen i alla shoppingkanaler.	
		
    
	
	
		Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.	
		
    
	
	
		Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.	
		
    
	
	
		Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.	
		
    
	
	
		En ny undersökning tyder på också på att unga är redo att släppa in AI i sin privatekonomi.	
		
    
	
	
		ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.	
		
    
	
	
		Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.	
		
    
	
	
		Nya beteenden, förväntningar och ekonomiska förutsättningar. Här är åtta trender som formar den framtida dagligvaruhandeln.