För alla intresserade av retail och den nya tidens handelsplatser är det läge för en studieresa hit.
Vad händer när ett köpcentrum formas som en öppen by med sjöutsikt, färgstarka volymer och generösa trappor? En ny form av retail växer fram
Varuhuskedjan Printemps har öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp. Konceptet är skräddarsytt för en ny era av upplevelsedriven retail.
Nu utökar arkitektbyrån Dreem sitt team med fokus på bland annat handel, kommersiella fastigheter och stadsutveckling.
Varumärkets signaturfärg kombineras med hantverk. Resultatet är en effektfull fasadkaramell signerad Tiffany & Co.
Max öppnar ett flaggskepp i Europas bästa höga byggnad 2024. I närområdet finns bland annat Ikea.
Dagligvarukedjan uppdaterar sina butiker och förser dem med sitt senaste designkoncept. Här är två exempel.
Förändringar i Nordstan: ”Arkitektur som öppnar upp köpcentrumet mot den nya stadsdelen som växer fram”.
H&M lanserar just nu en ny generation butiker. En rad uppdaterade och nya koncept öppnas. Ambitionen: att erbjuda en ny upplevelse.
Målet är att stärka attraktions- och konkurrenskraften i regionen. Gallerian blir ett nav för satsningen.