Köpcentrumet blir rena skräckupplevelsen

Köpcentrumet blir rena skräckupplevelsen

Det är mycket snack om butiksdöden. Nu har skräcken i köpcentrumet blivit en ny snackis. Ett varuhus har förvandlats till en mycket skrämmande upplevelse.

Fysisk Sverigepremiär för Made.com

Fysisk Sverigepremiär för Made.com

VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.

Diemonde skapar kreativ möteplats

Diemonde skapar kreativ möteplats

Diemonde öppnar en butik där man vill skapa en unik och levande mötesplats. Samtal och framträdanden av nya kommande artister står på schemat.

Färgsprakande hybrid öppnar butik i NK

Färgsprakande hybrid öppnar butik i NK

Maxjennys pop up-butik fylls med färgsprakande plagg som bäst beskrivs som en hybrid mellan konst och mode.

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.

Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

Gateau öppnar påskbutiker hos H&M

Under april dyker Gateau upp i from av pop up-butiker med påsktema. I sortimentet finns bland annat handgjorda chokladägg.

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.

Pop up-truck inspirerad av 80-talet

Pop up-truck inspirerad av 80-talet

I samband med lanseringen den nya kollektionen placerade kedjan nyligen en pop up-truck på Norrmalmstorg i Stockholm. Den lastade man sedan full med 80-talskänsla.

Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.