Ny kommersiell chef till Löfbergs

Kieran Youngman.

Kafferosteriet Löfbergs stärker sin internationella satsning med en nyckelrekrytering. I september tillträder Kieran Youngman som kommersiell chef med ansvar för tillväxt på marknader som Storbritannien och Danmark.

Han kommer närmast från The Livekindly Collective och har mer än 20 års erfarenhet från den globala FMCG-sektorn, bland annat från Danone och Procter & Gamble.

Erfarenhet från globala bolag

Som Chief Commercial Officer får Kieran Youngman ansvar för Löfbergs affärsområde West. Rollen innebär att utveckla försäljningen i flera europeiska länder där bolaget ser stor potential.

– Kieran blir ett viktigt tillskott på vår fortsatta tillväxtresa. Han har en unik kombination av strategisk skärpa och praktisk ledarerfarenhet från både multinationella företag och snabbväxande bolag. Med hans marknadskännedom och passion för hållbarhet är han helt rätt person att leda vår internationella expansion, säger Anders Fredriksson, VD på Löfbergs.

Fokus på hållbarhet och expansion

Kieran Youngman lyfter fram att just hållbarhet var en avgörande faktor i valet av Löfbergs som arbetsgivare.

– Löfbergs förenar ett ikoniskt varumärke med ett starkt hållbarhetsengagemang och en modig ambition att nå ut till fler kaffeälskare världen över. Jag ser fram emot att bidra till bolagets internationella tillväxt och utveckla den kommersiella organisationen vidare, säger han.

Rekryteringen är en del av Löfbergs långsiktiga strategi för att stärka närvaron på internationella marknader och fortsätta bygga ett värderingsdrivet kaffeföretag.

Om Löfbergs. Löfbergs grundades 1906 i Karlstad och är fortfarande familjeägt i fjärde generationen. Bolaget är ett av Nordens största kafferosterier och verkar under varumärkena Löfbergs, Peter Larsen Kaffe och Kobbs. Kaffet säljs i fler än tio länder.