Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.
”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.
Här är företagen som dominerar världens detaljhandel 2025. Ny rapport visar på stabilitet, nytänkande och geografiska skiften.
Framtidens kundmöte byggs med både intelligens och empati. Så här går det till enligt ny rapport.
Gamla föreställningar står i vägen för användandet av AI inom försäljning. Här är fem sådana du kan släppa redan i dag.
Vad händer när ett köpcentrum formas som en öppen by med sjöutsikt, färgstarka volymer och generösa trappor? En ny form av retail växer fram
Varuhuskedjan Printemps har öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp. Konceptet är skräddarsytt för en ny era av upplevelsedriven retail.
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Förväntan på snabb respons, äkta innehåll och konkret värde har aldrig varit högre. Det visar en ny rapport.
En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.