Zalfas formar framtidens konsumtion

Zalfas formar framtidens konsumtion

Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.

Guided customization en kundfavorit

Guided customization en kundfavorit

”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.

Här är världens största kedjor 2025

Här är världens största kedjor 2025

Här är företagen som dominerar världens detaljhandel 2025. Ny rapport visar på stabilitet, nytänkande och geografiska skiften.

AI + EQ = framtidens kundmöte

AI + EQ = framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte byggs med både intelligens och empati. Så här går det till enligt ny rapport.

Släpp taget om AI-myterna

Släpp taget om AI-myterna

Gamla föreställningar står i vägen för användandet av AI inom försäljning. Här är fem sådana du kan släppa redan i dag.

Här möts stad, park och handelsplats

Här möts stad, park och handelsplats

Vad händer när ett köpcentrum formas som en öppen by med sjöutsikt, färgstarka volymer och generösa trappor? En ny form av retail växer fram

Printemps flaggskepp suddar ut gränser

Printemps flaggskepp suddar ut gränser

Varuhuskedjan Printemps har öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp. Konceptet är skräddarsytt för en ny era av upplevelsedriven retail.

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.

Kundens förväntningar skjuter i höjden

Kundens förväntningar skjuter i höjden

Förväntan på snabb respons, äkta innehåll och konkret värde har aldrig varit högre. Det visar en ny rapport.

AI tar allt större plats i kundresan

AI tar allt större plats i kundresan

En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.