En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.
Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.
Generation X kliver fram som en global köpkraft att räkna med. En ny rapport visar hur de formar konsumtionen i ett decennium framåt.
Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.
E-handelskunder i ålderskategorin ökar sina köp och uppger fler leveransproblem än andra.
En ny undersökning visar på en stark tillväxt för second hand i allt från möbler till småelektronik. En specifik ålderskategori driver på utvecklingen.
Kvalitet, hållbarhet och tidlös design vinner mark inom lyxkonsumtionen. En ny rapport visar varför diskret lyx inte längre är en nisch.
Många vill handla begagnat, men få gör det. Här är faktorerna som kan få dem att ändra beteendet.
En ny rapport visar att värdesökande beteende blivit en norm. More value for the price – MVP-varumärken – har ett övertag, även bland höginkomsttagare.
Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.