Servicehandeln förändras snabbt och flera aktörer växer betydligt snabbare än andra. En internationell studie avslöjar vad som särskiljer dem – och vilka mönster som börjar ta form i branschen.
När generation Alfa formar sina köpbeteenden gör de det på egna villkor – genom butik, mobil och sociala medier. Ny data visar hur de agerar och resonerar i detaljhandeln.
En ny logik växer fram i handeln. Fem avgörande skiften visar hur butikens roll omdefinieras och varför framtidens format handlar mer om syfte än yta.
Lidl testar om nonfood kan stå på egna ben. Här har man öppnat ett nytt koncept som kan visa vägen framåt för dagligvarukedjan.
Konsumenterna använder AI inför Black Friday och julhandeln. En ny global studie visar hur tekniken förändrar köpresan.
Ett nytt API lanseras som kopplar butiken till AI-teknik. Med detta kan helt nya processer byggas, baserade på realtidsinsikter.
Skönhetsindustrin är i snabb förändring. Tillväxten är stark, nya beteenden växer fram och digitalisering formar framtidens marknad.
Från inspiration till köp. En ny funktion gör det möjligt att genomföra köp utan att lämna ChatGPT. Så här fungerar det.
AI-tjänster har snabbt seglat upp som en ny källa till trafik. Så resonerar detaljhandelns tyngsta aktörer.
En förändrad sociala medier-strategi med nytt fokus gav starkare respons. En analys visar hur små resurser kan ge stort genomslag.