Gen Z:s resor speglar framtidens konsumtion

Gen Z:s resor speglar framtidens konsumtion

När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.

Kulturer formar nya beteenden

Kulturer formar nya beteenden

Kulturer formar beteenden. En ny rapport visar att fem identiteter påverkar köpbeteenden och förväntningar.

AI den nya vägen till produkter

AI den nya vägen till produkter

En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.

Handeln pressas av kunniga kunder

Handeln pressas av kunniga kunder

Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.

Generation X kliver fram som köpkraft

Generation X kliver fram som köpkraft

Generation X kliver fram som en global köpkraft att räkna med. En ny rapport visar hur de formar konsumtionen i ett decennium framåt.

Produktens tillgänglighet avgörande

Produktens tillgänglighet avgörande

Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.

Leveransen i fokus när unga e-handlar mer

Leveransen i fokus när unga e-handlar mer

E-handelskunder i ålderskategorin ökar sina köp och uppger fler leveransproblem än andra.

Förtroendet för lojalitetsprogram sviktar

Förtroendet för lojalitetsprogram sviktar

Förtroendet för lojalitetsprogram vacklar – men handlarna fortsätter att investera. Nya siffror visar varför gapet mellan kund och butik växer.

Intresset för second hand ökar

Intresset för second hand ökar

En ny undersökning visar på en stark tillväxt för second hand i allt från möbler till småelektronik. En specifik ålderskategori driver på utvecklingen.

Diskret lyx vinner mark

Diskret lyx vinner mark

Kvalitet, hållbarhet och tidlös design vinner mark inom lyxkonsumtionen. En ny rapport visar varför diskret lyx inte längre är en nisch.