Ny statistik visar hur svenskar fördelar sina köp mellan fysisk butik och e-handel. Skillnaderna är stora mellan kommuner.
En ny rapport visar hur kundmötet påverkas av små men återkommande beteenden. Undersökningen ger nya insikter om vad medarbetare kämpar med under årets mest intensiva perioder.
Generativ AI styr allt fler köpbeslut under Black Friday. En internationell studie visar hur konsumenterna planerar, jämför och låter tekniken vägleda dem.
Omdömen påverkar köpbeteendet i hög grad, men bara en liten andel kontrollerar om recensionerna är äkta.
En internationell studie visar hur Generation Z och Alfa omformar modehandeln genom nya beteenden, digital påverkan och en ny syn på lojalitet.
Höstlovsveckans Handelstrender-material är på sätt och vis en spegel av vad som händer i detaljhandeln just nu.
En färsk studie sätter fokus på konsumentens prioriteringar inför julhandeln 2025.
AI får en allt större roll i e-handeln. En ny studie visar hur teknik, snabbhet och förtroende påverkar framtidens digitala kundupplevelse.
När generation Alfa formar sina köpbeteenden gör de det på egna villkor – genom butik, mobil och sociala medier. Ny data visar hur de agerar och resonerar i detaljhandeln.
En ny logik växer fram i handeln. Fem avgörande skiften visar hur butikens roll omdefinieras och varför framtidens format handlar mer om syfte än yta.