När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Kulturer formar beteenden. En ny rapport visar att fem identiteter påverkar köpbeteenden och förväntningar.
En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.
Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.
Generation X kliver fram som en global köpkraft att räkna med. En ny rapport visar hur de formar konsumtionen i ett decennium framåt.
Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.
E-handelskunder i ålderskategorin ökar sina köp och uppger fler leveransproblem än andra.
Förtroendet för lojalitetsprogram vacklar – men handlarna fortsätter att investera. Nya siffror visar varför gapet mellan kund och butik växer.
En ny undersökning visar på en stark tillväxt för second hand i allt från möbler till småelektronik. En specifik ålderskategori driver på utvecklingen.
Kvalitet, hållbarhet och tidlös design vinner mark inom lyxkonsumtionen. En ny rapport visar varför diskret lyx inte längre är en nisch.