Han ska tydliggöra City Gross erbjudande

Håkan Wulff, City Gross.

City Gross anställer Håkan Wulff som försäljnings- och marknadschef. Tjänsten, som är nyutvecklad, innebär ett ansvar för City Gross varumärke samt marknadsföring kopplat till försäljning.

Håkan Wulff är 51 år och har erfarenhet som ledare inom en rad bolag. Inom dagligvaruhandeln har Håkan tidigare varit försäljnings- och marknadschef samt kommersiell chef för Coop CBS (Butiker & Stormarknader).

– City Gross har alltid varit särskilt starka på den lokala marknaden. Det är en kedja som sticker ut i och med det starka kunderbjudandet, sortimentsbredden, köpupplevelsen och det svenska butiksstyckade köttet, säger han.

Ett måste att följa kundernas beteende

Håkan tillträder 20 april, redan nu har han siktet inställt på att utveckla kedjans varumärke:

– På kort sikt ska vårt kunderbjudande bli tydligare, både i butiken och det vi sänder ut rent kommunikativt till kunderna. Vi är en aktör att räkna med, men precis som alla kedjor måste vi följa kundernas nya beteenden för att lyckas med vår affär. Vi ska vara förstavalet på den lokala marknaden, säger han.

Anders Wennerberg, VD på City Gros, är nöjd med rekryteringen.

– Med sin gedigna bakgrund från branschen kommer han att förstärka vår organisation och City Gross utveckling framöver. Som ny försäljnings- och marknadschef ser vi också att Håkan och hans organisation kommer att ha ett tydligare helhetsansvar för vårt varumärke och sambanden mellan marknadsföring och försäljning, säger Anders.