Håll ögonen på Bake Cheese Tart

  LÄSTID: 1 MINUT

Foto Bake Cheese Tart.

KONCEPT. Det japanska konceptet Bake Cheese Tarts expanderar. När man öppnade i Tokyos Shinjuku-distrikt under blev succén snabbt ett faktum. Strax därpå öppnade man ett flaggskepp och nu har man 15-talet butiker i Japan och nio utomlands.

Nu har stunden också kommit för en lansering i USA. Först ut blev köpcentrumet Westfield i San Francisco där man nu är i full gång med att baka (och sälja) sina cheese tarts.

Värt att hålla koll på

Ett koncept det finns alla anledning att hålla ögonen på. Bilden ovan visar varumärkets första butik i Tokyos Ginza/Marunouchi-distrikt, den ligger i Gransta Maruouchi.


Bake Cheese Tart 1


Inspirerande pärlor hos Ted Baker

Inspirerande pärlor hos Ted Baker

  Visual Merchandising 171 Nya butiker 1201 Design 326 Pro 4556
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Storsatsar när ankarbutiker stänger

Storsatsar när ankarbutiker stänger

  Pro 4556 Köpcentrum 669 Internationellt 1336 Nyheter 3758
Företaget berättar nu att man säkrat 1,18 miljarder USD, bland annat till en storsatsning på sina befintliga portfolion. Ambitionen är att renovera de 62 köpcentrum man driver.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En förtrollad trädgård av dofter

En förtrollad trädgård av dofter

  Butikskoncept 823 Visual Merchandising 171 Internationellt 1336 Pro 4556
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Nyheter 3758 Butikskoncept 823 Pro 4556 Nya butiker 1201
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Internationellt 1336 Nyheter 3758
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Nyheter 3758 Cityhandel 281 Butikskoncept 823 Pro 4556
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Nya butiker 1201 Köpcentrum 669 Nyheter 3758 Butikskoncept 823
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny butik i Empire State Building

Ny butik i Empire State Building

  Nya butiker 1201 Destinationer 153 Pro 4556 Internationellt 1336
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Hållbarhet 229 Retailtrender 59 Mode 390 Nyheter 3758
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Butikskoncept 823 Pro 4556 Design 326 Nyheter 3758
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

  Pro 4556 Nyheter 3758 Internationellt 1336 E-handel 946
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

KappAhl lanserar nytt koncept

KappAhl lanserar nytt koncept

  Nya butiker 1201 Mode 390 Detaljhandel 124 Nyheter 3758
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Fler produkter och tjänster från Brandless

Fler produkter och tjänster från Brandless

  Nyheter 3758 Produktutveckling 304 Hållbarhet 229 Pro 4556
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex lanserar hållbart babysortiment

Lindex lanserar hållbart babysortiment

  Mode 390 Retailtrender 59 Hållbarhet 229 Detaljhandel 124
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av  mer  hållbara  material.
Hon är ny chef för retail på Apple

Hon är ny chef för retail på Apple

  Detaljhandel 124 Nyheter 3758 Internationellt 1336 Pro 4556
Apple har meddelat att en veteran inom företaget tar över ansvaret för butiksverksamheten. Angela Ahrendts lämnar rollen efter fem år av förändringar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny retailskola för upplevelser och teknik

Ny retailskola för upplevelser och teknik

  Pro 4556 Internationellt 1336 Detaljhandel 124 Nyheter 3758
Kedjan lanserar nu en ny form av Retail Business School. Man vill skapa en utvecklande kultur och förbereda medarbetarna för den nya digitala tiden. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Food Market med mat och möten i fokus

Food Market med mat och möten i fokus

  Design 326 Nya butiker 1201 Visual Merchandising 171 Pro 4556
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ökad försäljning med mobil betalning

Ökad försäljning med mobil betalning

  Undersökningar 429 Konsumentbeteende 320 Pro 4556 Shoppingturism 52
En färsk undersökning visar att turister från Kina helst vill betala med mobilen. Majoriteten säger sig öka sina spenderingar om mobilbetalning accepteras. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kärleksbudskap på Oxford Street

Kärleksbudskap på Oxford Street

  Cityhandel 281 Visual Merchandising 171 Design 326 Internationellt 1336
Den som rör sig på Oxford Street i centrala London kan knappast undgå kärlekens budskap från Flannels. Flannels är ett brittiskt varumärke som specialiserat sig på exklusivt mode för både män och kvinnor.  Neil Prosser, grundaren av The Flannels Group, öppnade sin första butik på 88 King Street i Knutsford, Cheshire 1976. Kärlekens budskap i … (läs mer)
”Det krävs mer än bara bostäder”

”Det krävs mer än bara bostäder”

  Nya butiker 1201 Butikskoncept 823 Trender 452 Pro 4556
I dag öppnar en nyskapande deli i det prisbelönade projektet. "För att vara en ledande bostadsutvecklare krävs mer än bra bostäder".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!