Håll ögonen på Bake Cheese Tart

  LÄSTID: 1 MINUT

Foto Bake Cheese Tart.

KONCEPT. Det japanska konceptet Bake Cheese Tarts expanderar. När man öppnade i Tokyos Shinjuku-distrikt under blev succén snabbt ett faktum. Strax därpå öppnade man ett flaggskepp och nu har man 15-talet butiker i Japan och nio utomlands.

Nu har stunden också kommit för en lansering i USA. Först ut blev köpcentrumet Westfield i San Francisco där man nu är i full gång med att baka (och sälja) sina cheese tarts.

Värt att hålla koll på

Ett koncept det finns alla anledning att hålla ögonen på. Bilden ovan visar varumärkets första butik i Tokyos Ginza/Marunouchi-distrikt, den ligger i Gransta Maruouchi.


Bake Cheese Tart 1


Mat del av Mujis Sverigesatsning

Mat del av Mujis Sverigesatsning

  Pro 4286 Butikskoncept 744 Nya butiker 1112 Nyheter 3523
Handelstrender har redan tidigare berättat hur – och varför – Muji satsar på dagligvaror. När man nu öppnar den första egna butiken lanserar man två nya produktkategorier. Satsningen fortsätter redan nästa år med fler etableringar som väntar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Elektronikkedja köper hälsoföretag

Elektronikkedja köper hälsoföretag

  Internationellt 1248 Nyheter 3523 Pro 4286
Branschglidning när elektronikkedjan satsar på hälsa. I veckan som gick förvärvade man företaget som erbjuder en rad tjänster för främst äldre personer och deras anhöriga.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

  Internationellt 1248 Pro 4286 E-handel 861 Butikskoncept 744
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Odd Molly laddar för expansion

Odd Molly laddar för expansion

  Pro 4286 Mode 332 Internationellt 1248 Nyheter 3523
Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nio fakta om turister från Kina

Nio fakta om turister från Kina

  Konsumentbeteende 291 Shoppingturism 50 Internationellt 1248 Pro 4286
Andelen av budgeten kinesiska turister spenderar på shopping har minskat. Det kompenseras av en dramatisk ökning av antalet resenärer. Här är nio saker du borde känna till om målgruppen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Camilla Thulin har öppnat e-butik

Camilla Thulin har öppnat e-butik

  Nya butiker 1112 Nyheter 3523 E-handel 861 Retailtrender 37
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Lesaras värderingar lockar talanger

Lesaras värderingar lockar talanger

  E-handel 861 Pro 4286 Måsteläsning 257 Internationellt 1248
Att locka rätt kompetens är en av de största utmaningarna detaljhandeln står inför. För det agila modeföretaget Lesara har kultur och värderingar visat sig vara avgörande.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

McDonald’s nya gröna flaggskepp

McDonald’s nya gröna flaggskepp

  Internationellt 1248 Pro 4286 Design 298 Butikskoncept 744
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny retail i feministiskt flaggskepp

Ny retail i feministiskt flaggskepp

  Kundupplevelser 269 Butikskoncept 744 Internationellt 1248 Pro 4286
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Spåra produkten med mobilen

Spåra produkten med mobilen

  Ny teknik 451 Internationellt 1248 Pro 4286 Måsteläsning 257
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Butikskoncept 744 Nyheter 3523 Retailtrender 37
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Premiär för Ikea i Indien

Premiär för Ikea i Indien

  Internationellt 1248 Pro 4286 Nyheter 3523 Nya butiker 1112
Ikea öppnar sitt första varuhus i Indien den 9 augusti. Det hållbara varuhuset är 37 000 kvadratmeter stort och ligger i staden Hyderabads tech-område.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Abercrombie i samarbete med hotell

Abercrombie i samarbete med hotell

  Mode 332 Internationellt 1248 Kundupplevelser 269 Pro 4286
Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Internationellt 1248 Visual Merchandising 154 Retailtrender 37 Design 298
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Zaras butiker blir leveranshubbar

Zaras butiker blir leveranshubbar

  Pro 4286 E-handel 861 Logistik 108 Omnichannel 304
Stora satsningar är redan sjösatta för att öka snabbhet, precision och effektivitet. Nu berättar Inditex VD Pablo Isla att Zara ska göra sina butiker till hubbar för leveranser.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Pop up 141 Butikskoncept 744 Pro 4286 Visual Merchandising 154
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teckenspråk hos Starbucks

Teckenspråk hos Starbucks

  Butikskoncept 744 Internationellt 1248 Retailtrender 37 Nyheter 3523
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ. 
Framtiden i fokus på nytt event

Framtiden i fokus på nytt event

  Trender 418 Internationellt 1248 Pro 4286 Nyheter 3523
Framtidens detaljhandel sätts i fokus under ett helt nytt event som siktar på att bli en global mötesplats. Den första upplagan hålls under 2019.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven testar snabbt koncept

7-Eleven testar snabbt koncept

  Nya butiker 1112 Pro 4286 Nyheter 3523 Butikskoncept 744
Servicebutikskedjan 7-Eleven lanserar ett nytt supersnabbt koncept. Trots det begränsade utrymmet erbjuder man ett brett sortiment och självscanning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kate Hudson lanserar Fabletics globalt

Kate Hudson lanserar Fabletics globalt

  E-handel 861 Internationellt 1248 Omnichannel 304 Pro 4286
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!