Butiken som ett tredimensionellt magasin

  LÄSTID: 2 MINUTER

Det finns många sätt att uttrycka ett varumärke på. Som i detta fall – en butik som är uppbyggd som ett tredimensionellt magasin. Varje avdelning berättar sin historia med ett kuraterat innehåll.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!




Därför avstår en av fyra att nätshoppa

Därför avstår en av fyra att nätshoppa

  Pro 4426 Undersökningar 407 Nyheter 3644 E-handel 915
Trots att många svenskar handlar på nätet har rädslan att bli hackad fått nästan var fjärde svensk att avstå från ett köp.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

  Nya butiker 1156 Butikskoncept 788 Internationellt 1292 Visual Merchandising 163
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Outlets vässar kundupplevelsen

Outlets vässar kundupplevelsen

  Pro 4426 Destinationer 149 Mode 364 Köpcentrum 636
Via Outlets har offentliggjort en större satsning på renovering och utbyggnad av sin verksamhet. Satsningen omfattar tre anläggningar varav en är svensk.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

  Måsteläsning 280 Trender 440 Pro 4426 Internationellt 1292
Dagligvarukedjans experter siar om det kommande årets trender. Spaningen innehåller bland annat innovativa havsprodukter, fett och socialt hållbara köpbeslut. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

  Ny teknik 481 Pro 4426 Nyheter 3644 Visual Merchandising 163
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Modebranschen möts i The Fashion Room

Modebranschen möts i The Fashion Room

  Pro 4426 Mode 364 Produktutveckling 298
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

  Visual Merchandising 163 Internationellt 1292 Nya butiker 1156 Pro 4426
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

  E-handel 915 Pro 4426 Mode 364 Design 314
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är alla vinnarna i Mapic Awards 2018

Här är alla vinnarna i Mapic Awards 2018

  Pro 4426 Köpcentrum 636 Internationellt 1292 Nyheter 3644
Priset för årets köpcentrum gick till Kina och bästa framtida projekt finns i USA. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Norden sattes i fokus på Mapic

Norden sattes i fokus på Mapic

  Butikskoncept 788 Pro 4426 Nyheter 3644
Under torsdagen arrangerade Mapic i samarbete med Nordic Council of Shopping Centrers ett seminarium med fokus på nordiska länderna. Dashl fanns bland företagen som berättade om sin verksamhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi är en pure player med butiker”

”Vi är en pure player med butiker”

  Omnichannel 319 Pro 4426 Internationellt 1292 Butikskoncept 788
Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Millennials präglar framtidens köpcentrum

Millennials präglar framtidens köpcentrum

  Måsteläsning 280 Konsumentbeteende 308 Pro 4426 Personer 290
Han är VD och den drivande kraften bakom skapadet av koncernen Unibail-Rodamco-Westfield. Nu leder Christophe Cuvillier arbetet med att forma framtidens köpcentrum. Det är mycket präglat av millennials.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedjan testar automatiskt e-plock i butik

Kedjan testar automatiskt e-plock i butik

  Butikskoncept 788 Pro 4426 E-handel 915 Logistik 122
Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Starka kvinnor inspiration för e-couture

Starka kvinnor inspiration för e-couture

  E-handel 915 Mode 364 Design 314 Pro 4426
E-varumärket lanserar samarbete med en couturedesigner. Klänningarna symboliserar och har namngetts efter starka, självständiga kvinnor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

  E-handel 915 Pop up 148 Design 314 Butikskoncept 788
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handeln upp 15 procent tredje kvartalet

E-handeln upp 15 procent tredje kvartalet

  Undersökningar 407 Nyheter 3644 Pro 4426 E-handel 915
E-handeln i Sverige fortsatte att utvecklas starkt under det tredje kvartalet. Tillväxten uppgick till 15 procent, snabbast ökar heminredning och leksaker online. Detta framgår i E-barometern för Q3 2018 som tas fram av av PostNord i samarbete med HUI Research och Svensk Digital Handel. Automation bidrar till ökning Störst tillväxt hade möbler och heminredning samt … (läs mer)
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ett showroom för millennials

Ett showroom för millennials

  Pro 4426 Omnichannel 319 Nya butiker 1156 Butikskoncept 788
Det är kanske inte där man väntar sig att hitta framtidens retail. Men faktum är att däckföretaget lanserat ett showrom för millennials.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se bilderna från Londons nya destination

Se bilderna från Londons nya destination

  Cityhandel 266 Köpcentrum 636 Handelsplatser 138 Design 314
Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

  Internationellt 1292 Pro 4426 Butikskoncept 788 Cityhandel 266
Listan är en guldgruva med ny retail och spännande köpcentrumprojekt. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Disruptivt mode gör entré på kontoret

Disruptivt mode gör entré på kontoret

  Mode 364 Omnichannel 319 Butikskoncept 788 Visual Merchandising 163
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!