Skönhet växer och förändras

Skönhet växer och förändras

Skönhetsindustrin är i snabb förändring. Tillväxten är stark, nya beteenden växer fram och digitalisering formar framtidens marknad.

ChatGPT blir kassa i handeln

ChatGPT blir kassa i handeln

Från inspiration till köp. En ny funktion gör det möjligt att genomföra köp utan att lämna ChatGPT. Så här fungerar det.

Ny logik och antik teknik

Ny logik och antik teknik

Konkurrensen i butiksgången har med andra ord aldrig varit tuffare. Behoven att rannsaka sina egna konkurrensfördelar aldrig större.

AI-sök ny trafikmotor i handeln

AI-sök ny trafikmotor i handeln

AI-tjänster har snabbt seglat upp som en ny källa till trafik. Så resonerar detaljhandelns tyngsta aktörer.

Londons hetaste kvarter listade

Londons hetaste kvarter listade

Ska du åka till London? Missa då inte dessa stadsdelar, här hittar du inspiration, energi och variation.

Lågpris lockar alla generationer

Lågpris lockar alla generationer

Lågpris vinner mark i Europa Nya siffror visar att formatet lockar gammal som ung – men förväntningarna skiljer sig mellan ålderskategorierna.

Gen Z:s resor speglar framtidens konsumtion

Gen Z:s resor speglar framtidens konsumtion

När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.

AI tar fart i nordisk B2B-handel

AI tar fart i nordisk B2B-handel

Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.

AI den nya vägen till produkter

AI den nya vägen till produkter

En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.

Handeln pressas av kunniga kunder

Handeln pressas av kunniga kunder

Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.