Lågpris vinner mark i Europa Nya siffror visar att formatet lockar gammal som ung – men förväntningarna skiljer sig mellan ålderskategorierna.
När Generation Z reser blir det tydligt: en helt ny logik styr beslut och beteende. Mönster som inte bara påverkar resandet, utan också pekar ut riktningen för framtidens detaljhandel.
Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.
En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.
Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.
I över 100 butiker har dagligvarukedjan skapat särskilda beredskapszoner med produkter för krissituationer.
En ny undersökning visar på en stark tillväxt för second hand i allt från möbler till småelektronik. En specifik ålderskategori driver på utvecklingen.
Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.
Rejäla rabatter på färskvaror lockar fler kunder. Här växer trenden med strategisk kvällshandel.
Fler hushåll planerar sina inköp och lägger mer pengar på vardagsmaten. Även prioriteringarna i butik förändras, enligt en ny rapport.