Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef

Som ny kommersiell chef på Tiger of Sweden sätter Laura Perez-Ferrer nu fokus på modehuvudstäder.

Tiger of Sweden tillsätter Laura Perez-Ferrer som ny Chief Commercial Officer. Från den 9 januari 2023 ansvarar hon för att vidareutveckla den globala detaljhandeln, digitala verksamheten och grossistverksamheten.

Enligt ett pressmeddelande från företaget har Laura Perez-Ferrer en gedigen omnikanal-erfarenhet. Detta från att ha arbetat i flertalet olika ledarroller, inklusive positioner på Hugo Boss, Nike och senast på Salvatore Ferragamo där hon var Retail Director.

Fokus på modehuvudstäder

– Mitt mål är att fortsätta bygga varumärket internationellt inom premiumsegmentet. Vi har redan enastående fart i tysktalande länder och i vår hemmamarknad i Skandinavien. Nu fokuserar vi på modehuvudstäderna i Europa, som London, Paris och Milano, säger Laura Perez-Ferrer.

– Globalt ser jag en betydande potential i Asien, särskilt Sydkorea och Japan, samt i Nordamerika. Med 120 års erfarenhet av skräddararbete och med det moderykte som Tiger of Sweden har byggt upp de senaste åren har vi avgörande tillgångar för att växa internationellt, säger hon.

Rekryterar även produktchef

Företaget gör ytterligare en nyanställning; med start i januari 2023 ansluter även Harkiran Mann till Tiger of Sweden, från Burberry, som ny produktchef med ansvar för produktutveckling, produktion och logistik.

Med dessa förändringar anser man Tiger of Swedens ledningsgrupp kring VD Linda Dauriz vara komplett. Detta tillsammans med Creative Director Bryan Conway, CMO Janine Konietzke och CFO Martin Settergren.