Från VIP-lounger och autonoma butiker till virala kampanjer och nya köpcentrum. Omvärldskollen samlar intressanta internationella nyheterna från detaljhandeln.
Crocs gjorde oktober till en månad i communityn tecken. I en internationell satsning använde man TikTok för att bygga engagemang.
En förändrad sociala medier-strategi med nytt fokus gav starkare respons. En analys visar hur små resurser kan ge stort genomslag.
Nya flaggskepp, AI i butik och digitala samarbeten som formar kundresan. Vi har sammanställt handplockade internationella detaljhandelsnyheter i kortformat.
AI förändrar kundresan inför årets högtider, konsumenter handlar tidigare än någonsin och detaljhandeln satsar på nya koncept och bredare utbud.
Varumärket vill hylla produktens vardagsroll och lyfta köpcentrumets comeback som kreativt nav.
En handplockad och snabb koll på internationella nyheter.
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Som första dagligvarukedja tog Lild steget in i TikToks försäljningsplattform. Produkterna tog slut efter 20 minuter.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.