Från H&M:s återkomst och Zaras uppdaterade flaggskepp till RH:s storsatsning – här är handplockade internationella nyheter i kortformat.
Butiksetableringar, tekniklyft och framgångsrika destinationer. Vi har handplockat internationella nyheter inom detaljhandeln.
Nya butiker, tekniklyft och oväntade samarbeten sätter prägel på detaljhandeln globalt. Vi har handplockat internationella nyheter i kortformat.
Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.
Bristande lagerhållning identifieras som ett stort hinder för en positiv butiksupplevelse. Detta enligt en ny undersökning.
E-handeln växer i nya regioner, techjättar expanderar och samarbeten mellan branscher nyckeln till innovation.
Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
H&M lanserar just nu en ny generation butiker. En rad uppdaterade och nya koncept öppnas. Ambitionen: att erbjuda en ny upplevelse.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Det prisbelönade köpcentrumet vill stärka säkerheten ytterligare i området där man verkar. Man gör det med en AI-baserad robot.