Ledningsgruppen tog över butiken

 

Ledningsgruppen tillsammans med Carolina, Suada och Ulrika som jobbar i Falköpingsbutiken. Foto: Charlotta Lindborg.

När butiksmedarbetarna på Jysk i Falköping fick en välförtjänt ledighet på spa kallades ett gäng vikarier in. I två dagar var det ledningsgruppen för JYSK Sverige som mötte kunder, skötte kassan och tog emot nya varor på lagret.

– Det är spännande, roligt, utmanande och ganska svårt, sa Johan Sjödin, Country Manager på JYSK Sverige, två timmar efter att ledningsgruppen lämnats ensamma i butiken.

Belönas med aktiviteter

Varje år åker ledningsgruppen till en butik och tar över som vikarier. Detta medan ordinarie medarbetare i butiken belönas med andra aktiviteter. Det här året är det butiken i Falköping som tack vare ett bra jobb under förra årets sommarrea vunnit en resa för alla butiksmedarbetare.


Läs även: Jysk finns nu i 50 länder


– Det betyder väldigt mycket för oss som jobbar i butiken att få komma iväg alla tillsammans i två dagar. När man jobbar i en butik som har öppet alla dagar i veckan finns ingen möjlighet till det annars. Det här stärker teamkänslan, säger Carolina Alfsson, butikschef i Falköping.

Började sin resa i butiken

Flera i JYSK Sveriges ledningsgrupp började sin resa i en av landets butiker. Tack vare de två dagarna i Falköping fick de möjlighet att återigen befinna sig i hjärtat av verksamheten.

– Framförallt handlar det om att se vad som händer, hur det fungerar. Vi får möta medarbetare och kunder på ett sätt som bara är möjligt i butiksmiljö. Det är superviktigt att känna, lyssna, se och uppleva. Plus att det är förbaskat roligt, sa Johan Sjödin, Country Manager.


Läs även: Jysk lanserar sitt nya butikskoncept i Sverige