Virtuella speglar och självutcheckning på Zara

Inditex lanserar mobil betalning, virtuella speglar och självutcheckningskassor.

H&M-premiär i Manila

Butiken omfattar 3 000 kvadratmeter på tre plan och ligger i gallerian SM Megamall i Manila.

Dramatiskt ökade investeringar i omnichannel

Detaljhandeln söker nu nya vägar för att nå fram till kunden och skapa en sömlös shoppingupplevelse – oavsett kanal. Investeringarna i omnichannel ökar dramatiskt.

”Varuhus borde satsa på wifi och sociala medier”

Stockmanns kollega i Stockholm, NK, har rapporterat rekordbra försäljningssiffror, medan varuhuset i Helsingfors kämpar med att locka kunder.

Kändistätt när H&M premiärvisade Alexander Wangs kollektion

I går kväll lanserades Alexander Wang x H&M på sportarenan Armory on the Hudson i New York. Det var en kändistät publik som fick se kollektionen.

Så stora ska Victoria’s Secret bli i Sverige

Expansionen i Sverige och Norden kommer att fortsätta. Så här stora ska de bli.

Lekfull butiksdesign hos nyöppnade Menatwork

Lekfull butiksdesign hos nyöppnade Menatwork

En gorilla och ett pingisbord mitt i butiken, knallgula pinnstolar i provrummen. Holländska Menatwork har öppnat ett flaggskepp med synnerligen lekfull butiksdesign.

Google: Amazon är vår största rival

Googles styrelseordförande Eric Schmidt hävdar att Amazon är företagets största utmanare gällande söktjänster.

Amazon kompletterar med pop up-butiker

Amazon går vidare med planerna på fysiska butiker, nästa vecka öppnar den första pop up-butiken.

Pop up 2.0 – Louis Vuitton skapade tillfällig lägenhet

Varumärket Louis Vuitton har tagit pop up-trenden till nästa nivå och skapat en hel lägenhet, självklart inredd och klar med företagets produkter.