Fortsatt expansion för Visma Retails nya VD

visma_retail_handelstrender
Tillträdande VD Per Mandorf.

En växande produktportfölj och fortsatt satsning på expansion är bakgrunden till att Visma Retail får en ny VD. Ytterligare förändringar i ledningen genomförs nu samtidigt.

Tillträdande VD Per Mandorf har haft en roll som säljdirektör på företaget. Han kommer i sin nya roll ha fokus på fortsatt tillväxt. Nuvarande VD:n Andreas Schäfers går vidare inom koncernen och blir ansvarig för produktbolagen inom hela Visma Retail-divisionen.

– Digitaliseringens framfart, konsumenternas ökade krav och förväntningar på handeln medför att detaljister behöver se över sin fortsatta strategi. Med en vassare paketering av våra produkter och tjänster stöttar vi våra kunders verksamhetsutveckling som bidrar till lönsamhet och ökad försäljning, säger Peter Fischer, Divisionsdirektör på Visma Retail.

”En spännande tid”

Per Mandorf rekryterades till Visma Retail AB som försäljningsdirektör och vice VD för tre år sedan, efter att ha jobbat i ledande positioner inom svensk detaljhandel i över 15 år.

– Vi har en spännande tid framför oss med fortsatt expansion på den svenska marknaden. Fokus ligger på att skapa ytterligare mervärde och konkurrenskraft för våra kunder. Med djup förståelse för branschens utmaningar och möjligheter ser jag fram emot att vidareutveckla bolaget tillsammans med våra kompetenta medarbetare, säger Per Mandorf, tillträdande VD på Visma Retail AB.

Andreas Schäfers kommer att ingå i styrelsen för Visma Retail AB och tillträder som chef för Visma Retail-divisionens samtliga mjukvarubolag. Bolagen erbjuder kompetens inom kassa-applikationer, Retail ERP, kundlojalitetssystem, apotekssystem, mobila shoppinglösningar och app-utveckling.