”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.
Sellpy tar nu steget in i fysisk handel. Här öppnar butiken.
Retailinriktade SaaS-bolaget Inretrn stärker ledningen med Martin Kamphav som ny Chief Revenue Officer (CRO).
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Forskare har kartlagt hur en rad faktorer påverkar vilket som är det mest klimatsmarta sättet att handla.
Foodora har inlett ett samarbete gällande robotleveranser av mat och andra produkter. Här är området de kommer synas först i.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Som första dagligvarukedja tog Lild steget in i TikToks försäljningsplattform. Produkterna tog slut efter 20 minuter.
Second hand-marknaden fick en stark start på året – och e-handeln fortsätter att vinna mark.