Guided customization en kundfavorit

Guided customization en kundfavorit

”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.

Medvind för e-handeln i mars

Medvind för e-handeln i mars


Sellpy öppnar fysisk butik

Sellpy öppnar fysisk butik

Sellpy tar nu steget in i fysisk handel. Här öppnar butiken.

Inretrn utser Chief Revenue Officer

Inretrn utser Chief Revenue Officer

Retailinriktade SaaS-bolaget Inretrn stärker ledningen med Martin Kamphav som ny Chief Revenue Officer (CRO).

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.

Nätet eller butik – vad är bäst för klimatet?

Nätet eller butik – vad är bäst för klimatet?

Forskare har kartlagt hur en rad faktorer påverkar vilket som är det mest klimatsmarta sättet att handla.

Robotar leverar åt Foodora

Robotar leverar åt Foodora

Foodora har inlett ett samarbete gällande robotleveranser av mat och andra produkter. Här är området de kommer synas först i.

Fem trendande digitala kundbeteenden

Fem trendande digitala kundbeteenden

Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.

Lidl sålde slut på TikTok

Lidl sålde slut på TikTok

Som första dagligvarukedja tog Lild steget in i TikToks försäljningsplattform. Produkterna tog slut efter 20 minuter.

Stark start på 2025 för second hand

Stark start på 2025 för second hand

Second hand-marknaden fick en stark start på året – och e-handeln fortsätter att vinna mark.