Levi Strauss har fördubblat sin e-handel på fem år. Tre strategiska val ligger bakom framgången – här finns lärdomar som fler varumärken kan dra nytta av.
E-handeln visar tecken på återhämtning efter två månader i rad med tillväxt.
Kedjan lanserar digitalt community. Läs mer om företeelsen – och hur företaget satsar på ökat engagemang och interaktion.
Lidls kunder kan för första gången reservera en vara i förväg och hämta ut den i butik.
Begagnathandeln har digitaliserats – nätet är nu den naturliga platsen för second hand.
”Guided customization” hamnar allt mer i fokus inom livsmedel. Men detta är en trend som sträcker sig över kategorigränser.
Sellpy tar nu steget in i fysisk handel. Här öppnar butiken.
Retailinriktade SaaS-bolaget Inretrn stärker ledningen med Martin Kamphav som ny Chief Revenue Officer (CRO).
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.