”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
Tiger of Sedens nya koncept hämtar inspiration från svunna tider. Butiksytan är tänkt att reflektera varumärkets historia och rötter.
Samarbetet mellan Ingka Group och H&M syftar till att främja lokala talanger. Efter hundra dagar har nu den första kollektionen lanserats.
Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
I sitt gröna butikskoncept satsar Starbucks på minimalism, hållbarhet och ny teknik som bidrar till att sätta fokus på hantverket – och på kunderna.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Varumärket Eton vill överträffa kundernas förväntningar i ett nytt hållbart butikskoncept. Man testar även en ny strategi för visual merchandising.
Varumärket har ombildat en ikonisk byggnad i stadens historiska kvarter. Nu öppnas platsen för allmänheten för allra första gången.
Ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbara städer är en av vår tids stora utmaningar. Nu startas ett nytt utbildningsområde för Urban Design & Planning.