I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Den gamla modellen fungerar inte längre. Fastighetsägare och hyresgäster måste arbeta tillsammans för att skapa mötesplatser med starkt innehåll och sociala upplevelser. Det menar Boxparks grundare Roger Wade.
Ikeas CDO delade under WRC med sig av grunderna i företagets digitala utveckling. Barbara Martin Coppola berättade om tre nödvändiga hörnstenar i strategin.
Under hösten lanserar Levi's en ny innovativ lösning som gör att kunden kan skapa sina egna jeans. Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell".
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.
Om World Retail Congress
Den 13:e upplagan av World Retail Congress hölls 14–16 maj 2019 på RAI i Amsterdam. Årets nyckeltema var “High Velocity Retail”.
Bland talarna fanns Federico Marchetti, Founder, CEO & Chairman, YOOX Net-a-Porter, Carol Hamilton, Group President of L’Oréal USA, Jesper Brodin, President & CEO, Ingka Group, Judith McKenna, President & CEO, Walmart International, Cecilia Tian, General Manager, Smart Retail , Tencent.
High Velocity Retail
“What do we mean by that? Speed and dynamism.The speed of customer expectations, the speed of technology, the speed of innovation, the speed of overall change. The retailers that are winning in today’s environment are consumer- and people-centric, passionately embrace change and risk, have a simple, agile business model and vision, are blind to borders and are ruthlessly evolving.