Andelen nordiska B2B-företag som använder AI i sin digitala försäljning har stigit kraftigt.
En ny studie visar att konsumenterna upptäcker nya produkter via AI. Utvecklingen förändrar både kundresan och företags strategier.
Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.
I över 100 butiker har dagligvarukedjan skapat särskilda beredskapszoner med produkter för krissituationer.
En ny undersökning visar på en stark tillväxt för second hand i allt från möbler till småelektronik. En specifik ålderskategori driver på utvecklingen.
Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.
Rejäla rabatter på färskvaror lockar fler kunder. Här växer trenden med strategisk kvällshandel.
Fler hushåll planerar sina inköp och lägger mer pengar på vardagsmaten. Även prioriteringarna i butik förändras, enligt en ny rapport.
En ny rapport visar att värdesökande beteende blivit en norm. More value for the price – MVP-varumärken – har ett övertag, även bland höginkomsttagare.
Med hjälp av generativ AI ska kunder kunna jämföra produkter, få tips inför olika tillfällen och förenkla vardagsinköpen. Se hur tekniken används i praktiken.